|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Når begynner du å tenke på jul?Eg snakka med mora mi, som kunne fortelje at detaljane rundt kven som skulle ha kva juleselskap og menyen for juleaften, første, andre og tredje dag hos respektive familiemedlem allereie er planlagt. Der einaste som mangler er at vi, som kjem frå Austlandet for å feire jul på Vestlandet, lander ankomst- og avreisedato. Eg er litt meir på "Åh, ja, det nærmar seg jo jul. Kanskje vi må begynne å tenke på det", når vi går inn i desember. Det slo meg at det er store forskjeller, på dette området.
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?
Nettopp.
![]() |
#4 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Det varierer vel litt, men jeg kan finne på å sitte i februar og tenke på hva som kan være lurt til jul. Hvis vi skal invitere noen på romjulsbesøk så er vi ute i god tid ellers så lager vel folk andre planer.
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Vi bestemte hvor vi skulle feire julen i sommer. Jeg bestilte julematen for noen uker siden(for å være sikker på at vi får norsk julemat) og har kjøpt litt julepynt og fått avgårde julegavene som skulle herfra til Norge. Vi har kjøpt noen julegaver til ungene og ønskelisten er spikret. Mannen har bursdag i dag og dealen er ikke en nisse frem før det. Vi pynter uansett ikke før 1 desember men derfra er det jul til nyttår. Veldig glad i julen, men 1 nyttårsdag er det slutt, alt blir pakket vekk den dagen.
![]() |
#6 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Sånn rundt nå, i midten av november. Når julemarsipanen dukker opp i oktober fnyser jeg og ofrer ikke julen en tanke engang.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har tenkt en stund allerede. Og nå er det kun presanger til 6 personer som ikke har blitt handlet inn eller bestillt på nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Sånn ca. i mars.
![]() |
#11 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Tja, jeg slipper jo å planlegge stort siden jeg ikke er hjemme i jula. Og julemeny de 3 juledagene er fast hvert år.
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Dagen etter Halloween!
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg har bursdag 23. november, så det er ikke noe veldig tenking før etter det. Av prinsipp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jula går stort sett av seg selv egentlig. Men jeg har faktiskt kjøpt 3 julegaver allerede, og DET er ny rektord i planlegging.
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
Eg kan trøyste deg med at eg ikkje har kjøpt ei einaste julegave. Og eg føler ikkje eg er seint ute, eg tenker at det er heilt normalt.
![]() |
![]() |
#16 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Jeg kan godt tenke en og annen juletanke allerede fra sommeren, men jeg begynner ikke noen skikkelig planlegging eller får julestemning før vi er inne i november. Siden jeg er høygravid denne julen er vi rekordtidlig ferdige med gavene, rett og slett for at jeg skulle ha ork til å gå i butikker. De aller fleste er enten kjøpt inn eller bestilt fra nett, mangler bare to.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det gjør jeg også. De fleste skryter av å være ferdige med alle gavene før november omtrent, men jeg synes jo det er såå mye hyggeligere å handle julegaver i desember når alle butikkene er julepyntet og stemningen omtrent ikke kan bli høyere.
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Rett etter sommerferien. Det er greit å ha litt i boks hvor vi skal være de ulike dagene, eventuelt hvem som kommer til oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Julekaker er best når de er ferske. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når begynner du å tenke på jul?Det er noe som det er forskjellige stadier på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|