Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Som julebaksten på kjerringa

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du startet på årets julebakst?
Ja, jeg har startet bakingen til årets jul og er rett og slett ikke vel bevart. 22 12,72%
Nei, det skulle tatt seg ut. 151 87,28%
Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 12:14   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som julebaksten på kjerringa

Jeg ser med sjokk, vantro og forundring at opptil flere jeg kjenner har startet på årets julebakst, og det er jo faktisk ikke desember enda en gang. Jeg trenger å vite omfanget av disse perversitetene (påvirket av en annen tråd fikk jeg lyst til å bruke dette ordet selv om det kanskje er bittelitt i overkant når det gjelder tidlig julebakst) og lager derfor en poll.

Ja, og kom ikke her og klag på pollalternativene. Her burde det være svar som passer for alle.

Gammel 20-11-12, 12:17   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Som julebaksten på kjerringa

Nei, jeg har ikke startet. Jeg synes det er for tidlig, jeg vil spare julekakelukt i huset til desember. Men ære være naboen som kom på døren med ferske kakemenn til oss i forrige uke. Andre kan bake når de vil.

Gammel 20-11-12, 12:19   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må med dyp skam svare ja. Skilpadda made me do it!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:21   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men ære være naboen som kom på døren med ferske kakemenn til oss i forrige uke. Andre kan bake når de vil.

Kanskje det er derfor jeg er opprørt? Fordi jeg ikke får smake?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg må med dyp skam svare ja. Skilpadda made me do it!

Gammel 20-11-12, 12:21   #5
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Vi bakte pepperkaker for noen uker siden, teller det? Sånne andre julekaker pleier jeg ikke å lage.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:21   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, erru gæærn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:21   #7
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Ja, men det er bare fordi jeg er hjemmeværende husmor og måtte finne på noe som passet til tittelen her en dag.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:22   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Vi bakte pepperkaker for noen uker siden, teller det?

Du kan jo prøve å komme unna med at det var pepperkaker til forrige jul. Hvis ikke, reagerer jeg med sjokk, vantro og forundring.

Gammel 20-11-12, 12:23   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Ja, men det er bare fordi jeg er hjemmeværende husmor og måtte finne på noe som passet til tittelen her en dag.

Du går jo på treningssenter, holder ikke det? (For det er jo det hjemmeværende husmødre gjør. I tillegg til manikyr og sånn. Sant?)

Gammel 20-11-12, 12:25   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, erru gæærn.

Men du har satt opp fuglbæinn? Med julerød sløyfe på?

Gammel 20-11-12, 12:26   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men du har satt opp fuglbæinn? Med julerød sløyfe på?

Fjorårets. Eller var det året før?

Fuglene var tydelligvis ikke videre imponert.

Gammel 20-11-12, 12:27   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er like sjokkert som deg. Folk baker jo pepperkaker så det skvetter, midt i november. En sånn fruktkake som skal dynkes i ukevis må naturlig nok bakes tidlig, men ellers blir det ingen julebakst her før i desember. De kakene som ikke skal fryses baker jeg helst kortest mulig før jul, så de er gode og ferske. Og så baker vi litt som spises i førjulstiden også. Men den er ikke nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:27   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Fuglene var tydelligvis ikke videre imponert.

Bortskjemte fugler altså. Skal de kanskje ha korn i neket også nå?

Gammel 20-11-12, 12:28   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Bortskjemte fugler altså. Skal de kanskje ha korn i neket også nå?

Næsj. Jeg tror de sikter seg inn på kaviar og gåselever. Eller noe.

Gammel 20-11-12, 12:29   #15
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Standard

Du kan jo prøve å komme unna med at det var pepperkaker til forrige jul. Hvis ikke, reagerer jeg med sjokk, vantro og forundring.

Jeg hadde til og med invitert en klassekompis av poden og jeg burde vel tatt hintet da han lurte på om det ikke var litt tidlig å bake pepperkaker. (tenker han hadde hørt det hjemme /)

Jaja, de tror vel jeg er klin kokos, men det stemmer jo bra.

Gammel 20-11-12, 12:30   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke begynt på julebaksten, da blir den jo gammel til jul.

Men jeg kommer til å bake fruktkake veldig snart, for den bør modne en måned.

Gammel 20-11-12, 12:30   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebakst nå? Nei!?
Baker jeg nå, så er det enten tomt til jul eller så er ikke julekakene ferske. Det er jo lenge igjen, jo.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 12:31   #18
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg er like sjokkert som deg. Folk baker jo pepperkaker så det skvetter, midt i november.

Tidlig i november, har jeg også hørt.

Gammel 20-11-12, 12:32   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt å tenke på det. Har en kake jeg leier bake som skal ligge og kose seg med rom og andre godsaker. Den vil gjerne ha ferie i kjøleboden noen uker før den spises.

Ellers er jeg enig i at ferske julekaker er best. Men jeg forstår ikke at det skal hindre en i å bake dem tidlig i desember? Spiser dere ikke julekaker før jul?

Gammel 20-11-12, 12:36   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Har en kake jeg leier bake som skal ligge og kose seg med rom og andre godsaker.

Hos oss er det jeg som ligger og koser meg med sprit og andre godsaker. Gjerne midt på sommeren.

Emneord
julegalskap, perversiteter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.