Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Byggforsk-heftene verdt prisen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 21:18   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Byggforsk-heftene verdt prisen?

Jeg har tenkt (gudene vet når jeg får tid) å byggeen lang lav mur langs oppkjørselen. Jeg har ikke murt noe før, men har bygd mye lego.
Så jeg ser meg om etter bøker eller noe sånn at det blir gjort riktig.
Byggforsk har et lite hefte om muring, men det koster 250 kr.

Noen som vet om det er verdt prisen? Noen som vet om noen andre bøker om muring som er bra?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:44   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Jeg kjenner ikke til byggforsk heftene, de er sikkert fine. Når vi bygget mur i Hagen vår hadde vi god hjelp av sånne brosjyrer som vi fant på maxbo og på stein leverandørens hjemmesider. Fundering ble utførlig beskrevet der og også når det var nødvendig med sidestøtte for muren.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:50   #3
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Jeg har ikke sett det aktuelle heftet, men jeg har kjennskap til denne typen hefter fra tidligere. Jeg er helt sikker på at dette er den grundigste og mest nerdete beskrivelsen av muring du finner. Antakelig med mange anvisninger om mål, metode og ingeniørspråk. Ikke helt sikkert at du trenger så grundig forklaring, det måtte være det eneste ankepunktet.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:58   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Enig med Kaprifol.

Sånne gjør-det-sjøl-byggevare-brosjyrer er sikkert like greie med mindre muren er kjempehøy, på kanten av et stup eller skal bygges på kvikkleire.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 23:00   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Og de er ofte veldig hjelpsomme der de selger naturstein. Vi fikk inngående forklart hvordan vi skulle gjøre det da vi bygde en 60 cm høy mur i hagen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 23:03   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Takk for svar! Muren skal være bare en halvmeter sånn ca, og definere en høydeforskjell mellom et langt bed og oppkjørsel. Så ikke så vanskelige greier.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 23:25   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Maxbo har en veldig fin katalog - tror den heter klart du kan eller noe. Det står sikkert der - jeg vet ikke hvor min er, ellers skulle jeg sjekket. Den er ganske tykk, og det står på at den koster en femtilapp eller noe, men på min Maxbo var det hvertfall gratis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 23:30   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Jeg har ei venninne som jobber der. Jeg skal spørre henne om hun mener de er å anbefale. Jeg får et skikkelig svar på det, ikke noe salgsfremstøt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:58   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Hvilket materiale skal du bygge muren i?
Skal du bygge i tegl, finner du nok en info på sidene til Bratsberg/Wienerberger.
Leca (lettklinker) også bra hjemmesider med mange forklaringer, mulig du må søke på Weber-Norge.
Asak er en stor leverandør av stein, og har en del hagemurer.

Dette er alle leverandører til byggeforretninger, de har gjerne tekniske svartjenester eller gode bruksveiledninger liggende på nett.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:06   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Min strategi er å bestille byggforskheftet, be svigerfar lese det for å gi samandrag og komme heim til ferdigstøypt trapp. Nei, seriøst, så er dei hefter veldig tekniske. Eg treng hjelp av folk med utdanning for å lese dei.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:10   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Tittet på linken din, skal du bygge en frittstående mur med naturstein?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 05:55   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har ei venninne som jobber der. Jeg skal spørre henne om hun mener de er å anbefale. Jeg får et skikkelig svar på det, ikke noe salgsfremstøt.

Takk! Det hadde vært fint!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 06:01   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvilket materiale skal du bygge muren i?
Skal du bygge i tegl, finner du nok en info på sidene til Bratsberg/Wienerberger.
Leca (lettklinker) også bra hjemmesider med mange forklaringer, mulig du må søke på Weber-Norge.
Asak er en stor leverandør av stein, og har en del hagemurer.

Dette er alle leverandører til byggeforretninger, de har gjerne tekniske svartjenester eller gode bruksveiledninger liggende på nett.

Skal bygge en ensidig plantemur i tegl, og har lyst å bruke liggende teglflis på det ytterste laget og legge de sånn at annenhvert lag stikker litt ut sånn at det blir litt åpning, nok til at det kan feste seg litt jord for planter.

Vanskelig å forklare, her er noen trappetrinn som er sånn jeg vil ha det

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 06:04   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Min strategi er å bestille byggforskheftet, be svigerfar lese det for å gi samandrag og komme heim til ferdigstøypt trapp. Nei, seriøst, så er dei hefter veldig tekniske. Eg treng hjelp av folk med utdanning for å lese dei.

Jeg er siv.ing så jeg er ganske god på å lese tekniske ting.
Det er mer om det står det jeg trenger, som jeg lurer på, type for en 40 cm mur, hvor dypt fundament og om det trengs en plate i bunnen for å stabilisere muren (som jeg fikk tips av en murerpasient).

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 10:01   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

De er veldig hjelpsomme der de selger stein, og ofte har leverandøren flere videoer liggende på sine hjemmesider også.
Det viktigste når man skal sette opp en mur er grunnarbeidet. God drenering, bruk av vibroplate (hoppetusse), og en god såle. Vi har stablestein på muren vår, så vi har brukt en impregnert planke, men det selges også elementer som kan brukes. (Disse syns jeg dog var hinsides dyre, men hadde sikkert vurdert det om jeg skulle gjort noe lignende du ønsker)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 10:09   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Vi brukte granittblokker, jævlig tunge, men de kommer ikke til å flytte seg med det første. Det er veldig enkelt å bruke de til tørrmuring.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 12:50   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Jeg tror kanskje du kommer lengst med å snakke med en forhandler av den typen tegl du skal bruke. Eller kanskje en anleggsgartner?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:03   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

(som jeg fikk tips av en murerpasient).

Kan du ikke bare innkalle han til kontroll? Sånn cirka hver måned fram til våren? Da er han kanskje frisk nok til å bygge muren for deg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:06   #19
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Å sette opp en støttemur kan være ganske møysommelig, det er mye som skal tas hensyn til. Skal det være en frittstående mur, skal du ha drensjord/fyll på baksiden av muren osv. Hvordan er grunnen hos dere? Bør du grave deg ned så du får lagt noen isolasjonsmatter mht telehiv? Støpe såle? Greit at det er på plass når man skal legge mye tid og penger i en flott mur som skal stå i mange år.
Det er mange ulike typer tegl, hvordan hindre frostsprengning osv i fremtiden?

De tekniske bruksanvisningene fra Byggforsk inneholder mye nyttig informasjon fra A-Å, hva som kreves av forarbeid osv. mange av de som selges til forbrukere er skrevet på en måte så forbrukere skal kunne lese seg frem.

Å investere kr 250,- i den brosjyren tror jeg kan spare deg for mange telefoner, synsinger fra ulike fagfolk/butikkansatte du snakker med osv.

Det er mange flinke murere i Trondheims området, men klart, det er hyggelig å gjøre en slik jobb selv også. En anleggsgartner kan også sikkert hjelpe deg med anbefalinger.
Det er lurt om de kommer hjem til deg for å se hvordan de faktiske forhold ser ut.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:16   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Jeg hadde ikke nølt med å investere 250 kroner for å forsikre meg om at en mur til flere tusen kroner og mange timers arbeidsinnsats ikke ble feil utført.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no