Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 23:59   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?

Jeg tenkte å la en gjeng småttiser bake pizza, og få bestemme fyll selv. Jeg har et barn som kun liker skinke, men det aner meg at andre barn kan være mer matglade enn ham. Hva ville dere satt frem? Det kan godt være en del forskjellig å velge i, det er ganske mange barn.

Og hva slags pizzasaus liker barn? (De liker ikke min, det har jeg testet flere ganger. )

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:08   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzabaking for barna - hvilket tilbehør bør jeg ha?

Barn liker min pizzasaus! Men den er ikke fæncypæncyavansert altså. Det er back to the basics
Men pepperoni, løk, champignong, kald mozarella er en høydare hos Sønnemannen. Og Oregano "Det e det som gjør at pizza smake pizza vet du mamma!" . Artisjokk er visst en voksengrønnsak
Også gjør det tydeligvis underverker for smaksløkene at man får legge på ingrediensene selv

Gammel 21-11-12, 00:15   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Her er pølser, ananas, mais, karbonadedeig, pepperoni og MASSE ost helt toppers som pizzafyll. Ja og marinert biff med chili (forstå det den som kan). Ja og så må det hele toppes med tortillachips. og løk, det er fali det.

Gammel 21-11-12, 00:18   #4
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Min eldste synes hvit saus på pizza er det beste. Blander ett fedd hvitløk, salt og pepper med Creme Fraiche. Mais er også veldig poppis.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:03   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine vil ha spekeskinke på, mens mange sv de besøkene ønsker pølsepizza.

Gammel 21-11-12, 01:07   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ja! Parmaskinke og flak med revet parmesan er en annen favoritt!! Alle barn liker vel spekeskinke?

Pølser på pizza har jeg aldri tenkt på, men det er helt sikkert noe mange barn liker. Then again: Man trenger jo ikke å by små gjester på bare vante ting heller da? Jeg er tilhenger av å utfordre smaksløkene og i verste fall kan de plukke bort de de ikke liker og spise det de liker!

Gammel 21-11-12, 09:03   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en gjeng seksåringer på pizzabaking i går, og de fikk velge blant skåler med bacon, skinke, pølsebiter, bbq-marinert kylling, mais, paprika og løk. Og ost, så klart. Mannens deilige pizzasaus ble valgt av de fleste, men én ville ha ketchup i stedet. De spiste som hester.

Gammel 21-11-12, 09:11   #8
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stekt kjøttdeig slår nok også an hos de fleste barn

Gammel 21-11-12, 09:43   #9
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er stekt bacon, skinke, kjøttboller i biter og pepperoni stas

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 09:45   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det pepperoni som foretrekkes.

Gammel 21-11-12, 09:49   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Favoritten til begge mine er pepperoni og oliven.

Gammel 21-11-12, 09:57   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange svar!

Den der pizzasausen ... Noen som vil dele oppskrift?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 10:04   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis du vi gjøre det enkelt kjøper du Idunn pizzasaus på glass. Min erfaring er at alle barn liker den.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 10:05   #14
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Banan på pizza er faktisk veldig godt!

Jeg stemmer for å fylle skåler med litt av hvert, skader ikke å smake på saker de kanskje ikke liker. Kan jo oppfordre dem til å smake noe nytt.

Hvis du f.eks lar dem lage slike er det kanskje lettere å "glemme" hva de putter på?

Gammel 21-11-12, 10:06   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dette har vi gjort mye (har pizzaovn ute på fellesområdet der vi bor). Det barna liker best er en enkel tomatsaus (gjerne Peppes), pepperoni, stekt kjøttdeig, skinke, små kjøttboller, mais og selvsagt mozarella ost (både revet og fersk).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 10:07   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Min barndoms pizza, som jeg ofte laget selv sammen med venninner, hadde følgende fyll: ketchup, pølser og hvitost. Men dagens barn er nok langt mer raffinerte. Mine liker forresten godt små biter av spekeskinke på pizzaen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 18:34   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Takk for mange svar!

Den der pizzasausen ... Noen som vil dele oppskrift?

Enkel porsjon. Passer til en langpannepizza:

1. hvitløksfedd
Basilikum(helst fersk, men i nøden går da tørket også).
Olivenolje
1.boks flådde hele tomater. Jeg liker best plommetomatene fra Mutti.
Salt og pepper.

Skjær hvitløksfeddet i tynne skiver
Hakk basilikum
Ha dette i en kaserolle, og surr i passe mengde olje til hvitløken akkurat får farge. Tilsett tomatene. La det hele småkoke i 30 min. Tilsett så salt og pepper og hakk i stykker tomatene slik at du får en jevn, glatt saus.

Skal man lage mer øker man bare antall tomatbokser og hvitløksfedd osv. Dette er en mild, enkel med veldig god og "rik" tomatsaus. Og enkeltpenkelt.

Gammel 21-11-12, 18:47   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

En veldig safe pizzasaus er å bruke Dolmios originale pastasaus, eller den med ekstra hvitløk. Enkelt og greit.

Gammel 21-11-12, 18:50   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Den pizzasausen som har størst suksess hos oss er vanlig ketchup. 5 av 7 liker ketchup, mens 4 av 7liker min hjemmelagde.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 18:52   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Ketchup på pizza? Da kjenner jeg at det krymper seg i den lille matsnobben i meg

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.