|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ang trening: Banan og sjokomelk?Har hørt at man skal spise banan? og drikke sjoko-melk etter trening? Men for å..? Er det for å bygge muskler? Eller bør man gjøre det generelt etter å ha trent? Jeg rekner med dette helst gjelder ved styrketrening og ikke "vanlig" mosjon som sykling og jogging/rask gange, eller er jeg helt på villspor
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ang trening:
|
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang trening:Det er greit å spise noe fornuftig før og etter trening for å unngå å overspise senere på dagen. Etter kondisjonstrening er det behov for å erstatte noe karbohydrater. Mange vil ha protein for å bygge muskler etter styrketrening. Det er fort gjort å gå litt tom, for så å fyse på noe godt.
|
|
|
|
#5 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Ang trening:Men strammere kropp=bygge litt muskler? Man får vel ikke strammere kropp av å "bare" gå ned i vekt vel?
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Det kommer an på hva som er "løst".
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Ang trening:Ja, sant nok. Største problemområdet mitt er vel bakende og lår, og pittelitt mage, men ikke så mye. Lurer på hvordan i allverden jeg skal klare å få strammet opp igjen baken og lårene! (2 tunge graviditeter, dengang, med tilbehør, tok knekken på den gitt, og den kom aldri tilbake av seg selv.)
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Hvis disse områdene består av fett så vil det jo hjelpe å gå ned i vekt, samt trene styrke for å etterhvert øke muskelmassen i de områdene. Huden vi jo ikke nødvendigvis stramme seg da, det varierer fra person til person. Hvis du ikke trenger å gå ned i vekt er det bra å trene styrke med fokus på de områdene du vil styrke.
|
|
|
#10 |
|
Opp og fram, - framover
|
|
|
|
#13 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Ang trening: Banan og sjokomelk?
Bare baken og lårene som trenger å gå ned i vekt egentlig
|
|
|
|
#14 |
|
Opp og fram, - framover
Takk for link! Jeg konkluderer med at et glass ekstra-lett melk med sjokopulver er bra etter trening. Vil ikke legge noe mer på seg i fettmasse av det iallefall vil jeg tro, samtidig som muskelbyggingen kan gå kjappere.
|
|
![]() |
|
|