Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Photoshop - lynkurs i PatternStampTool (endre bakgrunn-julekort)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 10:49   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Photoshop - lynkurs i PatternStampTool (endre bakgrunn-julekort)

- Hvordan endre bakgrunnen med Patter Stamp Tool -

Her har jeg åpnet bildet mitt (Maisi) og bakgrunnsbildet (Paris) i hvert sitt lag.

Passet på at de er like store.

Parisbildet var mye mindre så jeg skalerte det opp; *(Edit - Free transform).
Så lagde jeg om Parisbildet til et mønster..

Merk først bildet med Marquee Tool og så Define Pattern (se bildet over).
Må lagres bildet i [mønster-arkivet].

Så det morsomme. Gå tilbake til Lag1 (Maisi) og finn Pattern Stamp Tool.
*(Ligger sammen med Clone Stamp Tool )
velg mønsteret, juster tykkelsen og flow oppe til venstre.

Nå kan du tegne inn bakgrunnen..

En annen måte å fylle inn med mønster; Merk området - Edit - Fill - velg Pattern.

Moro, ikke sant?!

Et eksempel..
Før

Etter

Og dette fra i fjor

Gammel 23-11-12, 10:51   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Photoshop - lynkurs i PatternStampTool (endre bakgrunn-julekort)

Så flotte bilder!

Nå savner jeg min egen pc der jeg kan bruke photoshop igjen.

Gammel 23-11-12, 12:30   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Så moro!
Tusen takk for at du deler gode tips!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:52   #4
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Wow, så stilig!

Gammel 23-11-12, 13:10   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 13:25   #6
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

WOW - det ble stilig. Må prøve. Drev litt og fiklet med sånt før, men nå er det lenge siden, og jeg er nok rusten. Først og fremst bør jeg nok få ungene og hunden med på ett og samme bilde - så har jeg et utgangspunkt i alle fall. ;-)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 13:29   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jaaa, må prøves!!!

Gammel 23-11-12, 13:58   #8
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Så kult. Tusen takk for at du deler.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:38   #9
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kul måte å gjere det på som eg aldri har prøvd! Eg har smelta bilde saman ved å legge eit over eit anna, endre blend mode på det øverste og viska bort det eg ikkje ønsker. Eventuelt teste ut med mange kopiar av eit bilde over det andre, med ulike blend modes.

Veldig moro med photoshop Takk for tips!

Gammel 23-11-12, 18:25   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det også ofte slik Syrin. Tegner også med en farge på det øverste laget rundt på området jeg vil fjerne og så sletter hele feltet, så mer nøye på samme måte til jeg er fornøyd. Men Pattern Stamp er moro..

Gammel 23-11-12, 18:32   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult! Det må jeg prøve på!

Noe jeg bruker mye er brushes. Med å blende og endre opacity så skal man ikke kunne mye for at det blir bra.
Masse kult her: http://www.brusheezy.com/

Jobber ganske mye i Photoshop for tiden og har laget alt fra tavleeffekt til aluminiumsbuttons. Utrolig morro! Kanskje vi skal lage en egen tråd for dette?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde 2012-11-23 kl. 18.30.35.jpg (30,7 KB, 20 visninger)
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 19:19   #12
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Det ble kjempefint!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 17:01   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke brukt det før. Bare frilagt eller brukt masker. Men det var jo veldig gøy da. Måtte prøve det ut.

(noe komprimert da)

Sist redigert av Dronningen : 06-12-12 kl 14:44.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.