Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteglad? Du er herved utfordret

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 11:14   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er en godtegris. Sjokoholiker, og karbojunkie til tusen. Jeg spiser godterier når jeg er glad, trist, sliten, koser meg, depper, vasker hus, kjører bil, steller i hagen... Det blir i grunnen mye godis i løpet av en uke. Uten å overdrive kan jeg lett si at det har blitt godt hver eneste dag veldig veldig lenge.
Så da har jeg tatt noen enkle grep. Laget meg ett sett med regler som jeg gjør mitt aller beste for å følge, og nå oppfordrer jeg deg også til å gjøre det samme;

1: Det er kun lov å spise goderier, kaker og annen bakst, kjeks, drikke brus, sjokolademelk, ha sjokoladepålegg eller liknende på maten, på lørdager (eller en annen dag i uka). Kun en eneste dag til denslags.
2: Lørdag (eller annen selvvalgt dag) er det "fri flyt". Du kan spise og kose deg med akkurat hva det skal være, fra morgen til kveld.

Ganske enkelt, men det kan være tøft i blant. For eksempel var jeg med poden i bursdag og ble tilbudt kaker, gele og ymse godis, men det var en torsdagskveld. Så var jeg en onsdag på foreldremøte hvor det stod sjokoladekjeks og twist på bordet. Trikset for meg er å sørge for å ha spist før jeg drar på slike steder, eller ha med matpakke, slik at ikke suget blir så ille. Jeg hadde også trodd at jeg kom til å gå fullstendig bananas i godteskuffen første lørdagen, men det var veldig begrenset hvor mye jeg orket/ hadde lyst på. Det er veldig deilig å ha fått det suget litt på avstand.

Utelukkende ved å kutte ut godtespisinga føler jeg meg mere energisk, har mindre vondt i muskler og ledd, har mindre fet hud, og som en kjempebonus på toppen der, så har jeg i løpet av de siste 3 ukene gått ned 3,5 kilo. La meg gjette på at så mye som de første 2 kiloene kan ha vært bare vann, men resten merker jeg faktisk på klærne.

Tar du utfordringen?

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 23-11-12 kl 11:20.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:18   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg burde. Og jeg skal.
Men ikke akkurat nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:20   #3
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg så ikke denne tråden! :skrekk:

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:21   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg så ikke denne tråden! :skrekk:

Å jo da.

06, 07, og 12.
Gammel 23-11-12, 11:21   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg burde. Og jeg skal.
Men ikke akkurat nå.

Ikke nå? Er du sikker? Hvorfor ikke?

06, 07, og 12.
Gammel 23-11-12, 11:23   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med, og har holdt på tre uker nå. Kroppen min trives mye bedre uten godterier eller søte ting hver dag. I dag har jeg burdag, så da koser jeg meg litt ekstra.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:24   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker forresten cola zero og sånt. Det gidder jeg ikke å kutte ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:24   #8
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg tar den, men ikke før til neste år.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:25   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er med, og har holdt på tre uker nå. Kroppen min trives mye bedre uten godterier eller søte ting hver dag. I dag har jeg burdag, så da koser jeg meg litt ekstra.

Det må nesten være lov, ja. Gratulerer med dagen!

06, 07, og 12.
Gammel 23-11-12, 11:26   #10
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Jeg ER SÅ med!

Var flink lenge, men så fløt alt ut igjen. Men nå er det sluß!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:28   #11
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:31   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj. Fordi atte jeg ikke vil.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:34   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Ikke nå? Er du sikker? Hvorfor ikke?

Fordi jeg vet at akkurat så klarer jeg det ikke. Jeg klarer heller ikke enda en ting som jeg ikke klarer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:36   #14
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Stå på!
Ja jeg burde, men nå går vi inn i adventstiden, så jegvet det ikke er mulig, spørr meg igjen sånn utpå nyåret en gang. (Men ikke tidlig i januar, må jo ha spist opp det meste av julesnopet først. )

Gammel 23-11-12, 11:41   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sluttet med sjokolade og sånt. Så jeg er med.

Brus kommer jeg imidlertid til å drikke om jeg har lyst på(pepsi max, colazero og sånn). Kan ikke ta alt på en gang.

Gammel 23-11-12, 11:41   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med! - Men altså: Jeg skal i barnedåp på søndag - er det barnslig åbegynne på mandag? Adventstiden er perfekt til slikt, egentlig - så kan jo moldkose meg i jula med litt bedre samvittighet. (Jeg har forøvrig vært flink i mange uker og hatt en heftig smell forrige uke)

Gammel 23-11-12, 11:45   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med!

Jeg har sluttet å drikke brus i uka. Nå er det bare et glass eller to på fredags eller lørdagskvelden.

Spiser ikke godteri bortsett fra en liten bit sjokolade eller litt potetgull(som jeg egentlig ikke liker!) i helgen.

Har kuttet ut sukker i kaffen, men drikker kaffe med melk.

Drikker mye vann!

Gammel 23-11-12, 11:46   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg er med! - Men altså: Jeg skal i barnedåp på søndag - er det barnslig åbegynne på mandag? Adventstiden er perfekt til slikt, egentlig - så kan jo moldkose meg i jula med litt bedre samvittighet. (Jeg har forøvrig vært flink i mange uker og hatt en heftig smell forrige uke)

Sant ja. Start på mandag du. Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Fordi jeg vet at akkurat så klarer jeg det ikke. Jeg klarer heller ikke enda en ting som jeg ikke klarer.

Gode poeng. Man skal ikke legge opp til å misslykkes.

06, 07, og 12.
Gammel 23-11-12, 11:46   #19
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

Jeg ER SÅ med!

06, 07, og 12.
Gammel 23-11-12, 11:46   #20
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg er med!

Jeg har sluttet å drikke brus i uka. Nå er det bare et glass eller to på fredags eller lørdagskvelden.

Spiser ikke godteri bortsett fra en liten bit sjokolade eller litt potetgull(som jeg egentlig ikke liker!) i helgen.

Har kuttet ut sukker i kaffen, men drikker kaffe med melk.

Drikker mye vann!

Så flink du er!

06, 07, og 12.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.