|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderVi prøver med nye klassikere, og denne gangen har vi foreslått både Jane Eyre av Charlotte Brontë og Stormfulle høyder/Wuthering Heights av Emily Brontë. Enten en av dem eller begge, tenker jeg. Det er jo mange som har lest minst en av disse før, og jeg tenker at det vil være interessant både å diskutere hver enkelt bok for seg, men også å sammenlikne dem. Søstrene Brontë levde sammen hele livet og skrev sammen fra de var veldig unge, så jeg tenker at det kan være spennende å sammenlikne.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderHøres fint ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJa! (Og så burde vi arrangert FP-ekskursjon til Brontë-museet i Haworth etterpå!)
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyder
Ja! Jeg blir med!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
For en fantastsik idé! Det har jeg lyst til!
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg er med og har begge bøkene klar i Kindlen.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
:jatakk:
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
Kanskje det er
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderLese begge bøkene før 1. februar? :skingrestemme: De er jo tuuuuunge. Til og med Wuthering Heights, som er min favorittroman, er jo slitsom å lese.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderHar bare lest Jane Eyre, den er da ikke tung? Er Wuthering Heights verdt å lese, altså? Hmm. Jeg må kanskje gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg synes den var tung, eller kanskje jeg egentlig bare syntes den var kjedelig? Jeg bør nok lese den på nytt. Og Wuthering Heights er så absolutt verdt å lese. I motsetning til de dølle folka i Jane Eyre, er jo persongalleriet aldeles frydefullt.
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
Jeg synes ikke den var verdt det.
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderDelelinjene utkrystalliserer seg med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Klassikerlesesirkel: Jane Eyre og Stormfulle høyderJeg er kjempedårlig på å analysere og finne skjulte budskap og sammenligninger og sånt, men hvis jeg får være med selv om, så vil jeg gjerne det. Slukte Jane Eyre på sommerferie da jeg var 14, og har hatt planer om å lese den igjen.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høh, Wuthering Heights-folka er jo bare dritirriterende!
![]() |
|
|