Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Teofelia - pepperkakedeig??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 14:04   #1
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Teofelia - pepperkakedeig??

Siden du tydeligvis er en kløpper på å bake pepperkakehus, sar du en god oppskrift på en pepperkakedeig som egner seg godt til å lage pepperkakehus med??

Om andre har er de selvsagt velkommen til å dele

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 14:08   #2
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teofelia - pepperkakedeig??

Ikea sin er veldig bra til formålet, men den er aller best når den er ganske nyuttagen fra kjøleskapet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:21   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperkakehus får jeg best resultat med kjøpedeig, faktisk. IKEA sin har vist seg best egnet så langt.

Det dårligste resultatet fikk vi det eneste året vi brukte hjemmelaget deig; den hevet seg alt for mye.

Smaken av pepperkakehus er jo ikke all verdens likevel, når det har stått i romtemperatur og støvet ned i flere uker, så jeg synes ikke det forringes så veldig av å bruke ferdigdeig.

Til pepperkakebakingen med ungene, bruker jeg Harriet Vanes pepperkakedeig. Den er suergod. Jeg skal se om jeg finner den her inne og linke opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:24   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ikea sin er veldig bra til formålet, men den er aller best når den er ganske nyuttagen fra kjøleskapet.

Å, ja. Kald deig er alfa og omega når man lage peppekakehus. Vi bruker vanligvis tre bokser. Jeg oppbevare alle i kjøleskapet, skjærer av én og én bit av gangen fra deigboksen og setter resten inn i kjøleskapet igjen. Restene legges i egen boks, og først når siste rest av den ubrukte deigen er brukt opp, begynner jeg å bruke av den (da ganske kalde) restedeigen.

Deigen bør ha ligget i kjøleskapet i minst et døgn før man begynner å kjevle den.

Gammel 26-11-12, 12:45   #5
elli
Pauset

elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Ikea ligger jo bare ca 70 mil unna der jeg bor... får prøve meg med en annen ferdigkjøpt da...

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 13:12   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg mener at vi også har brukt Liernes med stor hell.

Gammel 26-11-12, 13:53   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lagde av Rema 1000-deigen i fjor.
Den lukter veldig parfyrmert, men borgen ble bra og ungene spiste opp hver smule.

Gammel 26-11-12, 14:12   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker gjerne min deig til hus, alt sukkeret og sirupen gjør at den blir temmelig hard om man ikke kjevler veldig tynt.

Men IKEA sin er også helt fin til byggverk. Min er best å spise.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.