|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Teofelia - pepperkakedeig??Siden du tydeligvis er en kløpper på å bake pepperkakehus, sar du en god oppskrift på en pepperkakedeig som egner seg godt til å lage pepperkakehus med?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Teofelia - pepperkakedeig??Ikea sin er veldig bra til formålet, men den er aller best når den er ganske nyuttagen fra kjøleskapet. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Teofelia - pepperkakedeig??Pepperkakehus får jeg best resultat med kjøpedeig, faktisk. IKEA sin har vist seg best egnet så langt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Teofelia - pepperkakedeig??
Å, ja. Kald deig er alfa og omega når man lage peppekakehus. Vi bruker vanligvis tre bokser. Jeg oppbevare alle i kjøleskapet, skjærer av én og én bit av gangen fra deigboksen og setter resten inn i kjøleskapet igjen. Restene legges i egen boks, og først når siste rest av den ubrukte deigen er brukt opp, begynner jeg å bruke av den (da ganske kalde) restedeigen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
![]() ![]() |
Sv: Teofelia - pepperkakedeig??Ikea ligger jo bare ca 70 mil unna der jeg bor... får prøve meg med en annen ferdigkjøpt da... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Teofelia - pepperkakedeig??Vi lagde av Rema 1000-deigen i fjor.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Teofelia - pepperkakedeig??Jeg bruker gjerne min deig til hus, alt sukkeret og sirupen gjør at den blir temmelig hard om man ikke kjevler veldig tynt.
|
![]() |
|
|