|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Veldedighet - hvor donere?Et firma skal gi en litt større sum til veldedighet til jul. Hvis DU kunne bestemt hvor pengene skulle gå, hvem ville du gitt til, og hvorfor?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Veldedighet -hvor donere?Her donerer firmaet jeg jobber i penger og kjøper gaver av Kirkens Bymisjon. De gjør en fantastisk jobb her i nærmiljøet vårt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Veldedighet -hvor donere?Jeg ville ikke gitt til religiøse eller politisk ladete organisasjoner på vegne av en større arbeidsplass. Dvs ikke Kirkens Nødhjelp, Frelsesarmeen eller Norsk Folkehjelp. SOS barnebyer og Redd Barna vil jeg derimot tro er safe.
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?De siste årene har vi gitt til barneavdelingen på Rikshospitalet.
![]() |
#5 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Jeg ville ungått religiøse og rene fadder-organisasjoner. Leger uten grenser eller Redd barna ville nok vært mine favoritter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Flyktninghjelpen eller Leger uten grenser.
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Unicef eller Kreftforeningen, tenker jeg. Selskapet jeg jobber for har noen ganger gitt "årets julegave" til Kreftforeningen og det syns jeg er fint.
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Vi er en typiskn kompetansebedrift, så for oss er det naturlig å støtte organisasjoner som driver med utdanning på forskjellige vis. Julegaven fra firmaet er som regel donasjon til skoleprosjektene til Unicef.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?I vårt firma kan hver ansatt "gi" 500 kr og velge mellom ulike organisasjoner som skal få pengene. I år har firmaet valgt 5-6 organisasjoner innenfor helse, bl.a. Den norske Kreftforening. Det er mange tusen ansatte, så det blir penger av det.
05 og 08 Sist redigert av millact : 27-11-12 kl 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?
For en fantastisk ide! Det skal jeg jammen foreslå til min arbeidsgiver også.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Redningsselskapet, kreftforeningen, kuvøseavdelinger og redd barna er organisasjoner jeg kommer på nå som hadde vært aktuell her.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Definitivt Idas Hjelpefond fordi da går hele potten til veldedighet uten avkortning av noe slag, og hun gjør en stor innsats for fattige barn (især de som trenger medisinske operasjoner) i Guatemala. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Pappa til 02, kanskje?
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veldedighet - hvor donere?Istedenfor julegave til de ansatte gir min arbeidsgiver en god slump til PLAN Norge. Pengene har til nå gått til konkrete skoleprosjekter i Liberia. Vi er en kunnskapsbedrift, så derav er utdanning en hjertesak. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|