Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Aniskringler. Anis vs stjerneanis og diverse spørsmål

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 13:07   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aniskringler. Anis vs stjerneanis og diverse spørsmål

Jeg baker alltid aniskringler med malt anis fra Saga. Gir en nydelig smak. I år har jeg ikke funnet dette, og kjøpte derfor malt stjerneanis fra Santa Maria. Det var jammen noe annet. Jeg har deigen til heving nå og vet derfor ikke resultatet, men det var en mye mer utpreget lakrissmak på stjerneanis. Noen som har prøvd begge deler? Hva er egentlig forskjellen?

Jeg har dessuten alltid halvert oppskriften, synes det er mer enn nok. Denne gang tenkte jeg å bake for hele adventstiden i slengen og laget derfor deig av en liter melk. Men for en størrelse på deigen! Det gikk med tre kg mel, og jeg brukte den største bakebollen jeg har, og det velter deig ut av den. Deigen og bollen var dessuten for stor for kjøkkenmaskinen, og jeg brukte håndmikser med eltekroker.

Hvordan gjør dere det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 14:01   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aniskringler. Anis vs stjerneanis og diverse spørsmål.

Henger her og venter på svar, for Kiwi her hadde ikke anis i det hele tatt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 15:00   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aniskringler. Anis vs stjerneanis og diverse spørsmål

Jeg har brukt begge deler uten å egentlig tenke så mye over forskjellen. Det er ikke alltid så lett å finne anis, stjerneanis er lettere. Hvis du googler begge så ser du at anis er frøene fra en urt, stjerneanis er kapsler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 15:26   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aniskringler. Anis vs stjerneanis og diverse spørsmål

Takk!

De smakte ihvertfall nydelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no