Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvorfor går brannalarmen av i kjelleren?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-12, 10:35   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor går brannalarmen av i kjelleren?

Jeg har byttet ut det som skulle være gode alarmer med nye dyre, seriekoblede ioniske eller hva det nå heter. 600 kr stk og de skal visst oppdage både damp og røyk? Jeg har flyttet de rundt, for å sikre meg at en ikke er defekt. Men den som er over frysen går av i tide og utide, også den som er i boden. Så det er noe i kjelleren som gjør at de utløses?

Kjelleren er kald og uisolert, vaskemaskinen, trommel og frys er der, men den går ikke av inne på vaskerommet, og når den går av i gangen og boden er det lenge etter at tørketrommelen er skrudd av. Vi snakker 5-24 timer.

Jeg kan jo egentlig ikke reklamere på varslerene når det er den i kjelleren som konsekvent går av selv om jeg bytter rundt på de.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 10:42   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor går brannalarmen av i kjelleren?

Vi hadde problem med brannvarsler i yttergang i fjor vinter. Det var visst kondens inni brannalarmen på grunn av temperatursvingningar. Det er ikkje noko slikt, viss det er kaldt og tørketrommelen genererer varme?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 10:50   #3
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Oo. Interessant teori! Men det skjer midt på sommeren også?

Tre stk!
Gammel 30-11-12, 12:35   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ringe Åndenes makt tror jeg : nemlig:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 12:59   #5
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ringe Åndenes makt tror jeg : nemlig:

Hahaha nei. Ingen har dødd her. Dessuten har jeg egen hotline på den fronten uansett.

Tre stk!
Gammel 30-11-12, 13:12   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det trenger ikke å ha dødd noen der altså. De kan stamme fra veeeldig gamle dager, og ta bolig i deres hus. Om de bodde i området for flere hundre år siden.
Så ikke vær for sikker!

Gammel 30-11-12, 13:33   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det trenger ikke å ha dødd noen der altså. De kan stamme fra veeeldig gamle dager, og ta bolig i deres hus. Om de bodde i området for flere hundre år siden.
Så ikke vær for sikker!

Ikke umulig at du har en portal i kjelleren.

Gammel 30-11-12, 13:52   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Hellmouth! Ikke rart brannalarmen går da, liksom!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 14:01   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hellmouth! Ikke rart brannalarmen går da, liksom!

Nettopp! Plenty med både røyk, damp og varme der, vil jeg tro.

Gammel 30-11-12, 14:11   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Oo. Interessant teori! Men det skjer midt på sommeren også?

Eg veit ikkje. Hos oss gjekk han av om vinteren, gjerne viss ytterdøra hadde stått oppe ei stund først og døra til leiligheita stod oppe og slapp ut varme etterpå. Eg forstod det slik at vi ikkje kunne ha brannavarslar på ein plass med såpass store temperatursvingningar.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Dette kaller eg interessant teori. Min teori er jo kjedeleg, til samanlikning.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 14:27   #11
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Så ikke vær for sikker!

Okei, jeg skal skjekke jeg. Hehe.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.