Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 22:58   #1
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Etter å ha hatt heksesot i hus, skal alle vegger (bortsett fra på våtrom) males. Heksesoten gikk greit å vaske borte fra vinduskarmene ettersom det er glatte flater. Veggene? Not so much.

Vi har i dag fargen caffe latte på alle veggene og jeg er leeeei. Tenkte egentlig å male alt hvitt (som i helt hvitt) og heller ha en fondvegg her og der. Men så kom jeg på at hvitt ikke ser så bra ut sammen med eggehvitt. No problem, da maler vi bare viduene og listene i samme hvitfarge. Men så kom jeg på at alt av dører inne er jo også eggehvite. Og de orker jeg ikke å male, i tilfelle det ikke blir pent. Så da er planen å i alle fall beholde dørene slik de er. Men hvilken hvitfarge går sammen med eggehvit, uten at dørene blir seende gule ut i forhold?
Å male alt eggehvitt er selvsagt en mulighet, men...

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 08:52   #2
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Vi endte opp med å male alt i bomull siden dører og vinduskarmer var det. Jeg angrer og har lyst å male en lys lys grå farge isteden, og håpe at vinduskarmer og dørene vil se litt mer hvit ut enn lysegul.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:11   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Sannelig om jeg vet. Jeg har ikke hvite vegger, jeg har malt i Sand. Men kansje Lady Inspirasjonsblogg kan hjelpe deg å velge? http://lady.inspirasjonsblogg.jotun....ghvit-til-alt/
http://lady.inspirasjonsblogg.jotun....ke-bare-hvitt/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:14   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Finst ein tråd om dette her inne, med bilder.

Vi har Chi på vegger, som er veldig kvit. Dører og lister i bomull. Det går heilt greit syns eg, men ja, dørene er litt gulare. Det er ikkje til å komme unna. Eg syns likevel det er akseptabelt.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:24   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Takk for svar.

Mulig vi maler veggene i en lys gråfarge i stedet, selv om jeg er litt redd for å bli like lei av grått som av caffe latte.

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Finst ein tråd om dette her inne, med bilder.

Har du link eller tips til søkeord?

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:25   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Vi har Egghvit på veggene og Letthet på karmer/lister. Jeg er fornøyd med kombinasjonen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:33   #7
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Letthet har vi og er fornøyd med den. Den er hakket lysere enn egghvit, men i samme tone.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:38   #8
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Fant tråden med bildene i.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har Egghvit på veggene og Letthet på karmer/lister. Jeg er fornøyd med kombinasjonen.

Kanskje det funker like bra omvendt? Altså Egghvit på karmer/lister og letthet på veggene?

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:39   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Fant tråden med bildene i.



Kanskje det funker like bra omvendt? Altså Egghvit på karmer/lister og letthet på veggene?

Jeg er litt sær sånn, for jeg vil ha karmene lysest. Men hvitfargene står fint til hverandre, så jeg tviler på det blir feil, uansett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:40   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Vi har fabrikkmalte vinduer og dører og det er ikke aktuelt å male det. Det er i bomull. Derfor tok vi også bomull på vegger. Funker helt fint. Mulig vi har egghvit på noen vegger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 14:14   #11
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Hvilken hvitfarge til eggehvite dører og karmer?

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Fant tråden med bildene i.



Kanskje det funker like bra omvendt? Altså Egghvit på karmer/lister og letthet på veggene?

Vi har det; og er fornøyd.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no