|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
![]() Vinterferie 2013I løpet av 2012 er jeg blitt deltidspappa, en positiv utvikling for alle parter, men noen nye utfordringer dukker opp, ikke minst m.h.p. økonomi. Jeg har lovet jentene (9, 10 år) å ta dem med på vinterferie. Enten på fjellet eller til varmere himmelstrøk. Jeg ser at om vi vender nesa sørover blir reisekontoen fort 20' slankere, og dette kun for reise og opphold. Opprinnelig hadde jeg lyst å reise på fjellet, men alle jeg snakker med forteller de mener de blir trengsel i fjellheimen, siden Sørlandet og Østlandet har vinterferie på likt i år. Noen som har noen gode forslag til destinasjoner? Om vi reiser på ski eller strand er i og for seg ikke viktig, vi har bare lyst å ha ferie sammen, og komme hjem med fine opplevelser i bagasjen... Budsjettet er fleksibelt, men jeg hadde vel håpet å bruke litt mindre enn 20' for reise og opphold.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: vinterferie 2013Kan storbytur være noe? Tre-fire dager i London? København?
![]() |
#3 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: vinterferie 2013Har vært inne på tanken om storby, og det kan godt være det er en god ide. Det er et par ting som har avholdt meg fra storbyferie så langt. For det første er yngstejenta ekstremt aktiv. Hun løper, danser, hopper, klatrer, slår jul osv hele tiden. Jeg tenker at det kanskje blir litt lite mulighet for fysisk adspredelse på storbyferie. Det andre er at det i Nord-europa er ganske kaldt på denne tiden av året og jeg forbinder storbyferie, med varme dager, fortauskafeer, is og likn. Dette er dog mine fordommer, og det er veldig mulig at jeg ta helt feil; at sorbyferie på vinteren kan være topp.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: vinterferie 2013Du kan google "Berlin med barn" eller søke her. Det er rimelig og mye aktiviteter for barn.
![]() |
#6 |
Vaklende
|
![]() Sv: Vinterferie 2013Hvor bor du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Vinterferie 2013Åh, nå fikk jeg lyst på Rogalandsvinterferie selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Vinterferie 2013Tusen takk for gode svar, jeg bor i Arendal, så turen vestover er ikke på noen måte avskrekkende. Sirdal er faktisk et meget godt forslag. Det er ganske riktig uke 8 som er vinterferie for oss i år. Jentene er hos meg denne uka, skal ta en skikkelig prat med de i morgen og høre hva de synes. Må innrømme at London frister det også. Berlin har jeg selv aldri vært i, og er usikker på hva vi ville forvente å kunne oppleve og gjøre i Berlin. Euroen er jo lav nå for tiden, slikt sett er det jo riktig tid for en tysklandstur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
blid
![]() Sv: Vinterferie 2013
Berlin er en forholdsvis billig by å feriere i. Både hotell- og restaurantprisene er lavere enn i mange andre europeiske storbyer. Søker du på Berlin her på forumet, så finner du mange tips om aktiviteter for barn.
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vinterferie 2013Dersom du velger storbyferie, kan du jo gå for et hotell med svømmebasseng. En time eller to der hver dag bør gi gode muligheter for fysisk utfoldelse. Dette er ihvertfall en sikker slager for min jente(9). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vinterferie 2013Skallerup Klit i Danmark via Color line?
![]() |
#12 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det synes jeg du skal vurdere! Du er så flink til å promotere hjemstedet ditt, og både Poden og jeg er fremdeles takknemlige for all super input vedr vår sommerferie i fjor sommer. Ferien hadde ikke vært på langt nær den samme uten Balanse!
![]() |
#13 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Vinterferie 2013Jentene mine var veldig kine på Berlin Ideen. har sjekket med KLM og funnet at vi kan reise T/R for i overkant av 6' (kjevik-berlin). Ikke akkurat superbillig, men ikke veldig dyrt heller. Noen gode inspill på hoteller som egner seg? Svømmebasseng er et stoooort pluss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
blid
![]() Sv: Vinterferie 2013Radisson Blu Hotel har basseng og veldig bra beliggenhet ikke langt fra Alexanderplatz. Heisen går gjennom et enormt saltvannsakvarium! http://no.hotels.com/hotel/details.h...-01-2013&rooms[0].numberOfAdults=2&roomno=1&validate=false&previous Dateful=false&reviewOrder=date_newest_first
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Vinterferie 2013Radisson hadde ikke noe ledig. Andre forslag? :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterferie 2013Vi bodde på Hotel Mondial. Ikke så flott som Radisson, men bra beliggenhet, fine rom og ok basseng. Våre barn på 9 og 15 likte seg veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vaklende
|
Så koselig, Beathe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vinterferie 2013http://www.ritzcarlton.com/en/Default.htm
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterferie 2013Jeg kan varmt anbefale hotell Adina Checkpoint Charlie. Vi hadde en 70 kvm suite å boltre oss på for 2 år siden.