Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere vaskehjelp?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har dere vaskehjelp?
Ja 37 27,82%
Nei, og vi har ingen planer om å skaffe det 41 30,83%
Nei, men vi vurderer å skaffe det 55 41,35%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-07, 19:54   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere vaskehjelp?

Ja, det lurer jeg på.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 19:57   #2
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Jeg har ikke, men vurderer å anskaffe.
"Problemet" mitt er bare at jeg er så dårlig på å avvise folk, og jeg vet at det ringer mange uaktuelle snålinger (naboenes erfaringer). Dessuten har jeg telefonskrekk.

Men kanskje til sommeren, det hadde i hvert fall vært en ekteskapelig investering.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 19:58   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har ikke vaskehjelp, og har heller ikke umiddelbare planer om å skaffe en, men vi tenker tanken rett som det er, så jeg krysset av på alternativ 3.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:00   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi lurer også på å skaffe det (som dere kanskje skjønte). Erfaringer og tanker om temaet tas imot med takk!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:05   #5
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Har ikke det, men tanken er veldig fristende

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:06   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har ikke, men når jeg får fast jobb og stabil inntekt skal vi se om vi får lagt det inn i budsjettet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:09   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har hatt polsk vaskehjelp med varierende erfaring. De er billige, fra kr. 100-120,- kroner i timen, men ikke alltid like nøye som det vi kanskje forventer. Har hatt 4 forskjellige erfaringer nå. Noen av de har vært kjappe og effektive, andre bare kjappe. Har akkurat sagt opp de siste da det ble altfor mye slurv og jeg endte opp med å irritere meg mer enn jeg gledet meg over dem (pluss at jeg måtte gå over). Skal prøve noen andre jeg har fått anbefalt i stedet.

Men alt i alt kan jeg virkelig anbefale vaskehjelp. Fritiden er verdt mer enn pengene man betaler og det er helt utrolig deilig å slippe alle de ekteskapelige diskusjonene som følger i husrengjøringsfarvannet.
Det er ikke noe som er deiligere enn å komme hjem til nyvasket hus.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:10   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Ja det har vi, og vi er utrolig fornøyde. Det er herlig å komme hjem til skinnende rent hus.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:12   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Nei, desverre.
Jeg bor i gokk, og det er få å velge mellom. Det er ikke så mange som kjører rundt i distriktene, det er letter å få tak i vaskehjelp dersom man bor sentralt.

Men jeg har mannen, da. Han er i tillegg billig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:17   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Har ikke, men vi lurer på å spørre pappas kone.
Hun vasker for 1 butikk og 2 firmaer.
Hun får 116 kroner timen av disse.
Hun er en liten onkel skrue og elsker å tjene penger.
Vasking er ikke akkuratt det hun drev med i Thailand (hun drev en restaurant) men det er den typen jobb hun får først her nå mens hun går på skolen.
Men hun er utrolig effektiv, flink, nøye og rask.
Pappa sier vi bare kan spørre-
Så vi har snakket litt om det.
At hun kommer 2-3 ganger i mnd.
Men har ikke kommet så langt ennå.
Pappa har fortalt henne at vi kommer til å spørre, så hun har hatt tid til å tenke på det i hvertfall.. hehe

Hadde vært utrolig kjekt med rent hus.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:18   #11
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Jupp.
Annen hver uke. Greit nok fornøyde.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:18   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Nei. Nå er det ikke en økonomisk prioritering.

Men til høsten, når jeg går opp i 100% stilling, så vurderer vi det.

Samtidig er det kjipt å betale for noe som varer så kort! Når jeg vasker er det jo like skittent etter 1-2 dager

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:20   #13
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nei. Nå er det ikke en økonomisk prioritering.

Men til høsten, når jeg går opp i 100% stilling, så vurderer vi det.

Samtidig er det kjipt å betale for noe som varer så kort! Når jeg vasker er det jo like skittent etter 1-2 dager

Vaskehjelpen har vært her i dag og allerede er gulvet klar for ny støvsuging ser jeg. Men sånn er det vel. Vet at det er rent i det minste.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:21   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Nei, men jeg vil ha! 2 ganger i uken hadde vært passe.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:22   #15
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vaskehjelpen vår kommer hver fredag. Det er vel verdt pengene! Hun jobber raskt og effektiv, så vi er fornøyde.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:24   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Ja, og det er vel anvendte penger. Jeg kan hverken støvsuge eller vaske gulv pga. bekkenløsningen, og det er slitsomt å gå rundt og irritere seg over alt som ikke blir gjort ... Mannen var lei maset, og jeg var desperat.

Det varer kanskje ikke så lenge, men følelsen av å komme hjem til nyvasket hus er himmelsk!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:26   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Det "syke" er at jeg noen ganger synes husvask er litt deilig. Mentalt liksom. Men problemet er jo TID da. Når jeg er hjemme med Hannah er det rimelig uaktuelt - på kvelden orker jeg ikke.. .
Så da blir det bare pes.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:37   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Jeg har hatt vaskehjelp siden jeg ble ryggoperert for snart 10 år siden. Det siste året er det sønnen min på 16 som har hatt jobben, det har sklidd litt ut og blir ikke gjort til faste tider lenger, så nå har jeg egentlig lyst til å få tak i en "ekstern" vaskehjelp igjen.

Men jeg gruer meg litt til runden med å finne en, og ikke minst er det vanskelig å finne en som en er fornøyd med over tid. Syns de har en merkelig tendens til å være veldig grundige i starten, og mer slurvete etterhvert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:38   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Vi har hatt vaskehjelp siden august. Hun kommer annenhver onsdag, og det er strålende. Renere trenger ikke jeg å ha det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:39   #20
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vaskehjelp?

Jaaaaaa, endelig kan jeg svare JA på dette spørsmålet! Vi har endelig fått tak i ei som tar husvask hos oss, og det er så deilig. Hun er her 3 timer en uke og 4 timer den andre uka. Vi er kjempefornøyd, og det er bare så deilig å komme hjem til rent og striglet hus.

Utfordringen for meg er at hun snakker ikke norsk (er polsk), og vi snakker like dårlig engelsk både hun og jeg. Men hun gjør da det hun skal, så da er det jo greit.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no