Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-12, 11:26   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Vaskemaskinen vår har gått til hvitevarehimmelen.

Jeg skal ikke klage for mye, siden den har humpet og gått i 15 år. Men det er ikke rette tiden for å gå i butikker. Vi er opptatt 4 av 5 ettermiddager, og det er sikkert kaos og stress.

Jeg ser at nettsteder som whiteaway tilbyr gratis hjemkjøring. Har noen erfaring med denne og andre internettbutikker? Hva hvis noe går i stykker? Hvordan få det reparert/erstattet?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 13:23   #2
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Vaskemaskinen vår har gått til hvitevarehimmelen.

Jeg skal ikke klage for mye, siden den har humpet og gått i 15 år. Men det er ikke rette tiden for å gå i butikker. Vi er opptatt 4 av 5 ettermiddager, og det er sikkert kaos og stress.

Jeg ser at nettsteder som whiteaway tilbyr gratis hjemkjøring. Har noen erfaring med denne og andre internettbutikker? Hva hvis noe går i stykker? Hvordan få det reparert/erstattet?

De benytter seg ofte av samme serviceteknikker som e andre kjedene. Vi har ihvertfall hatt tekniker fra samme firma på tørketrommelen fra Expert og vaskemaskinen fra Elprice. Det som dog er verdt å tenke på er om de er godt etablerte og blir i bransjen. Jeg trodde vi hadde kjøpt tørketrommelen hos Elprice og var litt fortvila da den gikk i stykker og de var gått konkurs.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 13:24   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Det jeg vel egentlig sier er at dersom det ikke er veldig mye å spare ville jeg gått for en veletablert kjede som du antar kommer til å kunne hjelpe deg de neste fem årene.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 13:29   #4
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Gode poeng, Olifant. Jeg hadde ikke tenkt på det. Elkjøp, Expert og Lefdal vil forhåpentligvis ikke gå konkurs med det første. Jeg får sende ut nødrop til familien. Det hadde vært så bra hvis svogeren min får maskina inn i bilen. Godt å slippe lån av tilhenger, kjøre fram og tilbake og alt sånt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 14:00   #5
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Gode poeng, Olifant. Jeg hadde ikke tenkt på det. Elkjøp, Expert og Lefdal vil forhåpentligvis ikke gå konkurs med det første. Jeg får sende ut nødrop til familien. Det hadde vært så bra hvis svogeren min får maskina inn i bilen. Godt å slippe lån av tilhenger, kjøre fram og tilbake og alt sånt.

Men de leverer vel de og? Eller bor du langt uti huttiheita?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 14:07   #6
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Sist jeg bestilte hjemkjøring fra butikk, gikk alt galt som kunne gå galt. Det endte med at vi hentet selv. Uten vaskemaskin til over jul, det risikerer jeg ikke!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 14:08   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Vi kjøpte kaffemaskin frå norsk nettbutikk for 2,5 år sidan. Da den fekk problem i haust tok vi kontakt med produsenten, dvs. Siemens - ikkje butikken. Dei kom heim til oss, såg kvitteringa for kjøpet og tok maskina med seg. Så fekk vi ny maskin levert på døra. Var aldri i kontakt med nokon butikk - Siemens har eige servicesenter på nett for dei som vil bruke garantien sin. Reknar med andre produsentar har det same?

I etterkant har vi kjøpt alle våre kvitevarer frå dansk nettside. Pluss tørketrommel og vaskemaskin.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:13   #8
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Jeg har god erfaring med tretti.no. I fjor bestilte jeg både vaskemaskin og tørketrommel. Levering på døra, sjåføren ringte meg om morgenen for å høre når det passet så jeg kunne stikke hjem fra jobb.
Det jeg likte spesielt godt var servicen da det viste seg at tørketrommelen var defekt. En jordfeil. Vi har nytt elanlegg men selv om vi flyttet maskinen mellom ulike kurser, slo jordfeilbryterne i sikringsskapet ut.
Jeg bor noe uti huttiheita, og nærmeste elverksted er et godt stykke unna. Tretti.no undersøkte raskt mulighetene for reparasjon, men slo fast at det var langt og dyrt å sende.
Løsningen: Jeg sendte en epost med bilde av serienummer samtidig som de med hastegods sendte ny tørketrommel. Sjåførene bar inn den nye maskinen og hadde melding om å ta med seg den gamle. De ryddet til og med med seg emballasjen.
Raskt, ryddig og ordentlige beklagelser for at de hadde solgt meg en vare med feil.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 23:19   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Min erfaring er at man som regel må ta kontakt med produsenten uansett. Kaffemaskina vår har tatt kveld to ganger, og vi fikk beskjed av Elprice om å ta kontakt med produsenten begge gangene. Samme da platetoppen vår plutselig slutta å funke, måtte ta kontakt med produsenten da også.
Da vi kjøpte vårt første felles hjem, bestilte vi både kjøleskap og oppvaskmaskin på nett, ettersom vi helt klart sparte på det fremfor å kjøpe på Expert, som var den eneste lokale elektrobutikken.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 10:55   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg ser at nettsteder som whiteaway tilbyr gratis hjemkjøring. Har noen erfaring med denne og andre internettbutikker? Hva hvis noe går i stykker? Hvordan få det reparert/erstattet?

Vi har handlet ASKO på nett. Får samme servic som andre. Ringer et kontor, og vips kommer service. Har fått det på reklamasjon.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-12, 11:01   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med å kjøpe hvitevarer på nett?

Jeg handlet fra Elkjøp på nett i fjor, bestilt på nett. Jeg hadde klart å oppgi feil telefonnummer, men de fant ut av riktig nummer selv. De leverte vaskemaskin og tørketrommel, bar det ned i kjelleren, stablet det i stativet, og tok med de gamle bort. Super service - smilte gjorde de også.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no