Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 10:03   #1
Cinnenn
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Vestlandet
Cinnenn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Tenkte jeg skulle spørre her inne, om litt hjelp :-)

Har ei jente på snart tre år, som går i bhg 4 dager i uken. Ho bruker fremdeles bleier... Ho syns selv at dette er lite kult, men at å gå på do"er bare slikt voksne gjør".
Så når ho starta i bhg i august, ble vi enige om at vi skulle vente med hele do-styret til over jul.

Men nå har det gjentatte ganger hendt at jeg eller min mann har hentet henne klisj bløt og kald i bhg. De bytter ikke på ungen?!?

Nå har jeg tatt sticks av ho flere ganger ettersom ho har sagt at det gjør vondt å tisse, å utslag der... Hatt UVI x2 etter ho begynte i bhg.
Har prøvd å snakke med de om dette, men får bare dratt nedover hodet at jenta snart er tre år å ikke bør bruke bleier...
Å disse som kommer med slike uttalelser er ikke faglærte en gang, å her er jeg sykepleier... Begynner å lure på å ta ho ut av hele barnehagen...

Så hva gjør jeg? Ho er ikke klar for å slutte enda... Å at de tvinger henne, gjør slett ikke ting bedre....

Håper å få litt råd/tips og om andre eventuelt har vært i samme situasjon..

Cinnenn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:08   #2
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagetrøbbel! Hjelp?

Jeg ville tatt opp dette med styreren i barnehagen. Bleie-slutt er noe som bør gjøres i godt samarbeid hjemme-barnehagen.
De må jo skifte på henne-ærlig talt!

Gammel 11-12-12, 10:09   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TA det opp med styrer.
Slik skal det ikke være.

Gammel 11-12-12, 10:11   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du hva? Det du skriver er fullstendig horribelt og jeg ville gitt den barnehagen en tale som fikk dem til å tisse på seg selv. Hvis du ikke blir tatt på alvor hos de ansatte og de fortsetter å utsette ungen din for omsorgssvikt så må du bare bytte barnehage. Gjerne med en lang klage til barnehagekontoret eller hvor det nå skal rettes klager. Det du beskriver er helt uakseptabelt, og jeg tror ikke jeg hadde giddet å ha barnet mitt i en barnehage der det jobber noen med så dårlig holdning til barn.

Det er nesten ikke til å tro faktisk. Er det virkelig sant?

Og, ja, jeg har erfaringer så det holder, og tror ikke jeg hadde taklet å ikke ha barnehagen på lag når det gjelder bleieslutt. Det hadde bare ikke funket for meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:16   #5
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Dette her heeelt sant.. Har flere skrekk-eksempler!! Vil dere høre?
Akkurat nå sitter jeg med tårer i øynene og gråten i halsen... For jeg har ikke noe valg, må ha henne i denne barnehagen da barnefar er i sør-ishavet på fiskebåt og jeg jobber i turnus som sykepleier.. Alle de andre bhg er fulle :-(...

Har prøvd å snakket med dem, men når jo ikke gjennom med noen ting.. Jenta spiser knapt, er mer stille, og gråter hver gang jeg leverer henne..

I dag tidlig når jeg leverte henne, tok jeg med kuldekrem, for ho har vært litt tørr på henda og i ansiktet, spurte om de kunne smørre henne noen ganger gjennom dagen... Hehe... Joda..

Fikk til svar at dette var en barnehage og ikke en hudpleie-salong, i tillegg de halsdropsene ho hadde i sekken måtte jeg se til å få fjernet, for dette var en sukkerfri bhg...

Er oppgitt....

Gammel 11-12-12, 10:17   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Røverdatter sa.

Å prøve med bleieslutt på en unge som ikke er klar er dømt til å mislykkes og vil bare skape masse trøbbel for seinere.

Snakk med ledelsen først og når du ikke frem der så ta det videre.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:20   #7
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Føler at det med bleieslutten er mitt ansvar, og dette må jeg og Isobell finne ut av... Og når vi to er enige om når ho skal slutte/ prøve seg på toalettet, så får vi heller gi beskjed til de..

Men er tydeligvis ikke sann det fungerer i denne bhg..

Gammel 11-12-12, 10:20   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Du må ta dette videre med det samme. Sånn kan hun jo ikke ha det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:24   #9
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Ja, tror nok tiden er inne for det.
For dette er helt sinnsykt.. Hadde jeg bare kunne fortalt alt.. :-)
Fått sjokk både en og flere tror jeg...

Gammel 11-12-12, 10:25   #10
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Jeg sitter tilbake med en ubehagelig følelse, og tenker at jeg ikke ville klart å levere ungen min i den barnehagen, selv om jeg skjønner at du må. Kommunikasjonen mellom dere er helt klart ikke god, og jeg ville kalt inn til møte med de ansatte, styrer og kanskje også helsesøster om det er mulig. At ungen byttes på, og får kuldekrem før hun går ut, er minstekrav i mine øyne.

Gammel 11-12-12, 10:28   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som barnehagepedagog får jeg alt jeg har av pigger ute, når jeg leser hvordan jenta di har det. Det er totalt uakseptabelt på alle plan, og du skal ikke finne deg i det.

Skriv opp absolutt alt du har å klage på - alt fra at de ikke skifter bleie på jenta di (rein omsorgssvikt) og at de nekter smøre henne når det trengs. Dette skal du så ta med til styrer i barnehagen. Her skal du stå på kravene og forlange bedring.

Dersom det ikke skjer en umiddelbar bedring - fra dag 1, ta kontakt med barnehageseksjonen i kommunen, der skal det være en som har overordnet ansvar for å følge opp at barnehager drives skikkelig.

Dette er jo hinsides all fornuft og forstand.

Gammel 11-12-12, 10:32   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ta ut noe ferie eller permisjon eller noe sånn at datteren din kan få litt ro? Jeg ville nok ringt alle barnehagene i nærheten og tryglet dem om å hoste opp en ledig plass, samt kjeftet på barnehagekontoret og selvsagt også hos styrer i barnehagen. Dette her får jeg så inderlig vondt av å høre og jeg håper virkelig at det ordner seg får dere sånn at dere får en naturlig og UVI-fri bleieslutt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 10:45   #13
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Tusen takk for alle gode råd!

Nå er situasjonen min litt vansklig, har ei lita tulle på 7 mnd ( som er hos dagmamma, ho hadde ikke krav på bhg-plass), så er begynt på jobb igjen for en mnd siden, jobber "bare" 80% foreløbig. Gjorde det slik fordi da fikk far litt mer fri sammen med oss :-D! Så jeg har ingen mulighet til verken fri/ferie...

Ja, sitter å formulerer ett brev til styreren nå, å det skal leveres til henne når jeg henter Isobell...

Har hørt at der er flere som sliter med denne avdelingen i bhg.. Bedrevitende personale.. Men ingen som tørr å gjøre noe... :-(

Gammel 11-12-12, 10:47   #14
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Be om et møte med pedleder og styrer i barnehagen.
Sånn som dette skal det ikke være.
Når du ikke igjennom til barnehagen, så ta det videre til kommunen.

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:05   #15
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Ja, det er i grunnen litt fantastisk hele greien.. For de i barnehagen sier en ting å gjør noe annet...
Det som gjør meg mest irritert er at der er kun en utdannet på avdelingen, ho som er avdelingsleder..

De andre er ufaglærte som vistnok har jobbet der i over 20 år.. Greit nok at erfaring betyr mye, men jeg føler at jeg som mor blir totalt overkjørt... Forige uke ba jeg uttrykkelig om at de skulle ha på henne vintersko isteden for forede støver.. Da fikk jeg slengt etter meg at de hadde jobbet der hele sitt liv, og hadde tross alt mer kunnskap om dette en meg som baaaare har ett barn i bhg...

Blir så frustrert, er jo avhengig av denne bhg...

Ringte forresten rundt i de andre barnehagene for en mnd siden, der er heeelt fult å siden Isobell har plass var det vist lite de kunne gjøre

Gammel 11-12-12, 11:05   #16
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis det er fler som opplever problemer, er det kanskje lurt å snakke sammen og ta det opp i SU? Og så ta det videre, hvis det ikke hjelper.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:11   #17
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Dette er virkelig ikke greit.
Ta det med styrer i dag, og er det ikke bedring med en gang, så håper jeg virkelig du går videre med saken.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:15   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Høres ikke greit ut, jeg ville tatt det med styrer å blir det ikke bedre så hadde jeg gått lenger opp i systemet.

Forøvrig er det ganske vanlig at det kun er en med pedagogutdanning på avdelingen og resten ufaglærde, det trenger ikke være noe problem men i denne barnehagen høres det ut som det er det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 11:16   #19
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Ja, har ikke noe valg i det hele tatt.. Lurer på å ringe å høre om jeg får komme nå.. :-)

For skal dette fortsette må jeg søke permisjon fra min stillig, for å være hjemmeværende mor...

Snakket med dagmammaen til minstejenta, ho sa at ho kan ha Isobell også, men det er ikke å anbefale at ho har søsken sammen..? Noen som vet hvorfor?

Føler det er greit at ho er i bhg, lærer litt der... (Tror jeg)

Gammel 11-12-12, 11:24   #20
Cinnenn
Nybegynner

Standard

Ja, dette har gått aaaalt for langt..

I september begynte de å snakke om barnevernet til min mann....! Helt på hodet hele greia...
Da mente de at han ikke var en ansvarlig far... Med begrunnelse at han var så lite hjemme at han ikke ante hvordan han skulle oppdra ett barn....
Til barnehagens forsvar, han hadde hatt på henne joggebuksa bak-frem... Hehe :-)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.