|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Sølvpuss for latmarkJeg må visst pusse sølvbestikk til jul. Jeg brenner ikke akkurat for oppgaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkStålbestikk.
![]() |
#3 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkJeg kler en plastbalje med aluminiumsfolie,koker opp et par liter med vann og har oppi en god slump salt. Legger så sølvbestikket oppi,og da går det ikke mange sekundene før jeg kan ta det opp,helt blankt og fint. Enklere blir det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Sølvpuss for latmark
Det høres nesten for godt ut til å være sant. Ingen gnukking og pussing, svarte filler og stinkende pussemiddel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Langøret
Nope. Jeg trodde aldri noe så enkelt kunne virke så bra selv,men prøv! Jeg lover at du vil bli overrasket! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
Men jeg har ikke vanlig husholdningssalt, tror jeg. Bare Seltin og noen fliser med maldonsalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkFølg tipset til Rabbit - det funker!
![]() |
#9 |
Langøret
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkAkkurat hva det er som gjør at salt og aluminiumsfolie virker sånn på sølv,vet jeg ikke,men det gjør sølvbestikket mitt like fint hver år. Kan godt være du kan bruke annet salt,jeg bruker bare helt vanlig Jozo husholdningssalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Langøret
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkKom forøvrig til å tenke på den første gangen jeg prøvde det. Barna har sølvkrus de fikk til dåpen,som var så oksyderte at man ikke kunne se at de var i sølv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Langøret
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Klar
|
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkOg plutselig "pusser" jeg sølv også |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Langøret
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkJeg bruker alltid den blanke siden opp,sånn at det er den jeg legger sølvet på,men om det har noe å si,vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkDet funker ja. Men har hørt at man ikke bør gjøre det hver gang. Fordi det etser eller noe på sølvet.
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkJeg outsourcer til tiåringen. Gnir inn, venter, gnir av, polerer. (Hun) Skryter hemningsløst. (Jeg).
![]() |
#20 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sølvpuss for latmarkJeg oppbevarer mitt sølvbestikk i lufttette plastposer, og trenger ikke å pusse sølvet i det hele tatt.
![]() |
|
|