|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hvordan lager du surkål?Bare lurer på hvor ulike måter det gjøres på rundt omkring. |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Øh, klipper opp posen, heller innholdet i en skål og setter i microen.
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Dette lærte jeg av bestemor, så jeg har alltid gjort som henne, det går på slump som alt annet bestemor lagde.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Ja, det er akkurat den, konsulenten. Det smaker ikke eple, bare friskt og godt. Jeg bruker vanligvis ikke kraft, bruker bare vann og tilsetter litt ribbefett/kraft fra langpannen til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Fløyel: den vrien har jeg ikke sett før. |
![]() |
![]() |
#8 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?
Hahaha, du er søt!!!
![]() |
#9 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Finsnitter kålen for hånd på den måten mor har lært meg, legger i gryta med karve innimellom, koker i vann, smaker til med eddik og sukker, og før servering, litt ribbefett.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Jeg har hittil gjort som deg, Tangina. Bortsett fra at jeg smaker til med eddik og sukker helt til slutt, for ellers synes jeg eddiken bare koker bort i kålen. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Eg gjer det på samme måte som Elise. Blir så bra, så!
![]() |
#12 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Jeg har laget surkål i kveld. Finsnittet kål, lagvis i gryte med salt, karve og epleskiver. Kokt i ca to timer (litt vanskelig å si, for vi hadde et to timers strømbrudd midt i det hele), og smakt til med eddik og sukker. Ble kjempegodt.
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Jeg ender også alltid opp med å bruke mer eddik enn det står i oppskriften. |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Jeg har to kålhoder, 1 dl vann, 4 ss sukker, 4 ss eddik og 2 ss salt, 4 ts karve. Og litt mer eddik og sukker mot slutten. Blandet alt, koker opp og koker leeeeenge.
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan lager du surkål?Ja, den må koke lenge - helt enig! |
![]() |
![]() |
|
|