|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Metallica!!
|
![]() New York og OrlandoVi skal 5 uker til USA i år. I hovedsak New York og Orlando.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: New York og OrlandoVi var i Orlando da barna var 1,5 og 6 år. Vi var i Magic Kingdom, Epcot, Hollywood Studios, Sea World og Typhoon Lagoon (Disney badepark). I tillegg var vi i Island's of Adventure (Universal) uten barna.
![]() |
![]() |
#3 |
Metallica!!
|
![]() Sv: New York og OrlandoTakk, sånne ting er gull verdt!
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: New York og Orlando
Det var forskjellig høydebegrensning fra attraksjon til attraksjon, men fra Island's of Adventure husker jeg at han hadde vært for lav for ride'n inne i Hogwarts, blant annet. Jeg lurer på om grensen var 122 cm?
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: New York og OrlandoSea World har forresten to fantastiske berg- og dalbaner! Særlig Manta, hvor man henger på undersiden av "vognen" og tidvis stuper ned mot bakken med hodet først.
![]() |
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: New York og OrlandoOg du får gratis dag to billett i sea eWorld om du leverer inn billetten din i luka til venstre rett etter inngangen. Trenger inne brukes dagen etterpå. Bør gjøres når du går inn i parken, lang kø for å få gjordt det når det nærmer seg stengetid.
![]() |
#7 |
Metallica!!
|
Ja vi må ha noen dager i badeparkene siden hotellets bassengområde ikke er allverdens.
Oooh vi som trodde sea world var bare delfiner og spekkhoggere og sånt og hadde tenkt å droppe det. Jeg og ELSKER berg og dalbaner, så jeg må kanskje revurdere det. (Erfaring fra andre sånne vanngreier er at eldste synes sånne delfinshow er dritkjedelig)
Ah fint tips!
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: New York og OrlandoSea World er et must!
![]() |
#9 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: New York og OrlandoDet vet jeg ikke.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: New York og OrlandoVi var ikke på delfinshow i Sea World, men vi fikk mate og klappe delfiner. Og spekkhoggershowet var minneverdig.
![]() |
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
Ja mannen vil til key west, så det skal vi nok.
![]() |
#15 |
Metallica!!
|
Det skal jeg!
Tusen takk! Sånne tips er gull verdt! Da vet vi at vi nok dropper islands of adventure denne gangen og heller tar seaworld.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: New York og OrlandoHun er nok litt for liten til å få gjort noe særlig i Islands of Adventure. Og mine er ikke godt nok bevandret i Dr. Seuss og den slags til at de ville hatt glede av den delen av parken. Vi parkerte barna med foreldrene mine og gikk alene.
![]() |
![]() |
#17 |
Metallica!!
|
Godt tips! Det gjorde vi i Spania og, samt hadde fryste halve flasker med vann som vi fyllte på for å ha kaldt vann over lengre tid. Jeg må finne frem den lille kjølebagen min.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: New York og OrlandoHer er det gøy å bruke litt penger:
![]() |
#19 |
Metallica!!
|
Da dropper vi den ja. Tusen takk!
![]() |
#20 |