|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tøff
|
![]() Egersund fayance/fajanseEr det noen her som har litt peiling på dette? Vi har et ufullstendig servise i ukjent mønster og prøver, i ørste omgang, å finne navnet på mønsteret. Vi har lett og lett men finner ingen gode sider med oversikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egersund fayance/fajanseTa et bilde og send det til fayancemuseet: http://www.dalanefolke.museum.no/anl...fayancemuseum/
![]() |
#4 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egersund fayance/fajanseSå fint, det har jeg ikke sett før. Er det krokus, tro?
![]() |
#6 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Egersund fayance/fajanseJobbet på fayancemuseet som guide noen år i ungdommen. Kjenner ikke igjen akkurat dette mønsteret, men anbefaler at du også tar bilde av undersiden / stempelet for Egersund fayancefabrikk. Stempelet viser hvilken tidsepoke det er laget - og da er det lettere å finne ut hva mønsteret heter. (Hjelper også om du vil ha prissatt samlinga - men akkurat det hjelper ikke museet deg med.)
![]() |
#7 |
Tøff
|
![]() Sv: Egersund fayance/fajanse
Stempelet er identifisert og jeg har fortalt dem hvilket det er. Håper jeg får svar ganske snart for jeg er forferdelig nysgjerrig. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|