Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-13, 19:07   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Vi ha noen nydelige kaseroller fra Hackmann, men de er ikke de beste når det gjelder ting som lett brenner fast. De er greie, men detver litt jobb åmvaske dem.

Har du tips på noen bra kaseroller om vi kan bruke i mange år og som går på induksjon?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:13   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kaserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Jeg har vanlige 365+ stålgryter fra IKEA, og brenner igrunnen aldri noe på induksjonstoppen. De har vært i daglig bruk i 9 år og er like fine.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:19   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Jeg bruker sorte kjeler fra cookware (kjøpes på obs) ingenting dom svir seg i dem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:33   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

OBH nordica sine og partygryter fra høyang. Like fine etter daglig bruk i mange år og ingenting har svidd seg fast i dem.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:37   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Master fra Tilbords. Ingenting brenner seg fast i dem. Stekepannen er også veldig god. Min favoritt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 19:39   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Vi har denn flotte serien nå i flere forskjellige størrlser og typer, slept med (tunge) fra outlet i Finland, når jeg var på jobb der.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:32   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Vi måtte ha nye da vi flyttet til induksjon. Har obh sine, og fastsvidd vaskes bort som en lek. Svidde ris oppi der, tømte den bare ut og vasket som vanlig. Loving it.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 11:34   #8
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Jeg har et par rimelige av coop-kjedens eget merke, stål uten slippbelegg, de har vært helt problemfrie. I tillegg har jeg en sautepanne med slippbelegg, også helt fin i bruk.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:16   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

OBH nordica sine og partygryter fra høyang. Like fine etter daglig bruk i mange år og ingenting har svidd seg fast i dem.

Hvilke syns du er best av disse to?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:26   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Jeg har en høyang-kjele som brukesmdaglig stot sett. Den har ikke holdt seg så bra. Har hatt den et par-tre år, og nå set jeg belegget begynner å bli stygt. Har ikke brukt metall i den. Men den brukes på gassbluss. Så mulig det er sjokktemperaturer som gjør det?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:41   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Vi har høyang party-kjeler, de holder fint inni, men jeg synes de blir fort stygge på utsiden. Og så har vi ikea 365, de fungerer også veldig greit. Og noe ikea stekepanner - favoritt? De er også bra. OBH nordica har vi også, de holder fint både inni og utenpå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 18:08   #12
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har en høyang-kjele som brukesmdaglig stot sett. Den har ikke holdt seg så bra. Har hatt den et par-tre år, og nå set jeg belegget begynner å bli stygt. Har ikke brukt metall i den. Men den brukes på gassbluss. Så mulig det er sjokktemperaturer som gjør det?

Ja, det er godt mulig, det store gassblusset med dobbel ring flammepunkt er over 3000W om jeg husker rett. Det kan fort overstige max temp. for teflon og slikt.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 18:35   #13
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvilke syns du er best av disse to?

Jeg foretrekker OBH nordica sine til litt røffere bruk, men høyang sine til melkemat.
OBH sine stekepanner med keramisk slippbelegg tåler også en helt annen temperatur enn teflongryter og de er geniale, jeg klarer ikke å svi ting i dem om jeg så prøver.
Konklusjonen må bli OBH nordica ser jeg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 18:43   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Vi hadde Høyang Party før. Jeg var greit fornøyd med dem, men på belegget i enkelte av dem ble nokså slitt. I tillegg synes jeg fasongen på dem er litt upraktisk. De buler ut på midten, liksom. Nå har vi altså Master fra Tilbords, og jeg er mye mer fornøyd med dem. Penere fasong, bedre lokk, bedre håndtak, bedre belegg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 19:23   #15
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

.... OBH sine stekepanner med keramisk slippbelegg tåler også en helt annen temperatur enn teflongryter og de er geniale, jeg klarer ikke å svi ting i dem om jeg så prøver...

Det høres litt ut som en stekepanne av merket ScanPan jeg satt ut på hytten. Slippbelegget har overlevd mange år med mishandling; inklusiv svidd mat og metallredskaper. Den kom med instruksjon at den tålte det meste som oppvaskemaskin, panneskrubb og stålull. Jeg har ikke sett merket på mange år, men kanskje OBH er tilsvarende?

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:00   #16
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi hadde Høyang Party før. Jeg var greit fornøyd med dem, men på belegget i enkelte av dem ble nokså slitt. I tillegg synes jeg fasongen på dem er litt upraktisk. De buler ut på midten, liksom. Nå har vi altså Master fra Tilbords, og jeg er mye mer fornøyd med dem. Penere fasong, bedre lokk, bedre håndtak, bedre belegg.

Ja det er fryktelig irriterende at bellegget blir så fort slitt, traktørpannen må jo skiftes minst en gang i året.
Grunnen til at jeg kjøpte OBH i utgangspunktet var helletut patenten og håndtakene. Det at grytene var fantastiske å bruke i tillegg var jo bare et pluss.

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Det høres litt ut som en stekepanne av merket ScanPan jeg satt ut på hytten. Slippbelegget har overlevd mange år med mishandling; inklusiv svidd mat og metallredskaper. Den kom med instruksjon at den tålte det meste som oppvaskemaskin, panneskrubb og stålull. Jeg har ikke sett merket på mange år, men kanskje OBH er tilsvarende?

Det kan godt hende.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:14   #17
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste kasserolle for ting som lett brenner fast til induksjon

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg bruker sorte kjeler fra cookware (kjøpes på obs) ingenting dom svir seg i dem.

Jeg har et par vanlige stålkjeler av samme merke. Kjøpt på Coop Xtra og Obs. Helt grei, ikke noe å klage på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no