Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Twin tip eller carvingski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 17:44   #1
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Twin tip eller carvingski?

Jeg skal kjøpe ski, og er usikker på om jeg bør velge twin tip eller carvingski. Jeg har tidligere kjørt både telemark og brett, men kjenner ikke at jeg har lyst til å dra dem fram igjen. Sønnen kjører slalom, så det virker greit å ha samme greia lissom.
Jeg har altså kun kjørt slalom noen få ganger, og aner ikke lengre hvordan jeg gjør det, men det finner jeg vel forhåpentligvis ut.
Har det noe å si hva jeg velger av ski egentlig? Twin tip ser mye kulere ut, men jeg kommer jo uansett ikke til å trikse regner jeg med. Er fornøyd bare jeg får til å kjøre vanlig med den. Er det lettere å lære seg å kjøre på carvingski?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 19:15   #2
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Twin tip eller carvingski?

Jeg kjøpte meg twin tip fordi de føles kortere og nettere enn carvingski bl.a. fordi bindingene ofte blir montert mer på midten av skien. Jeg er ikke så god på slalom, men vi er mye på ski, det har vi vært siden ungene fikk prøve for første gang. Jeg merker egentlig ikke så mye forskjell på stabilitet eller svingfunksjon osv.

Gammel 02-01-13, 19:39   #3
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for svar. Hvor lange er skiene dine i forhold til høyden din?

Gammel 02-01-13, 19:42   #4
Anne

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk nye carvingski til jul, droppet twintip da det er mer ungenes greie. Mine er 156 cm høye til meg som er 168 cm høy.
Jeg fikk beskjed at de skal rekke mellom leppen og nesen.
Jo kortere ski, jo lettere å svinge, syns jeg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 22:34   #5
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener mine er 139 cm, jeg er 162 høy sånn omtrent. Jeg liker korte ski har jeg funnet ut.

Gammel 02-01-13, 22:50   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har carvingski, de er 148 og rekker meg til munnen ca. Helt supre å stå med.

Gammel 02-01-13, 23:19   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville valgt carvinski. De er vel mer innsvingt og litt mer stødige vil jeg tro.
Om du ikke kommer til å stå først i køen ved railsene tror jeg ikke det er behov for twintip altså. Det er mer en herjeski.

Jeg har tunge, stabile carvingski og jeg de. De er herlige å kjøre på! Jeg har kjørt såpass at jeg ikke ville ha noen typiske jenteski, da de ofte er for lette så man kan ikke slippe på litt fart uten at skiene blir liggende å blafre oppå snøen.

Gammel 03-01-13, 07:57   #8
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Tusen takk for svar folkens, da blir det carvingski !

Gammel 03-01-13, 17:08   #9
Chrille
Enigma

Medlem siden: Jan 2013
Chrille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ses vi på Galdhøpiggen rennet ??? Jag er fast i de gamle telemark med stålkanter och lær skor....

MVH Handyman Chrille

Chrille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 18:01   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

For en fin tråd Jeg har også bestemt meg for å kjøpe alpinutstyr. Ungene er så store at de skal få prøve seg på alpinski, og jeg vil være med. Jeg kjørte mye slalom fra jeg var 6 til 13 år, og så var det snowboard 110% fram til jeg "ble voksen". Nå er jeg klar for å komme meg i bakken sammen med ungene, og gleder meg masse!

Gammel 03-01-13, 23:13   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chrille, her.

Ses vi på Galdhøpiggen rennet ??? Jag er fast i de gamle telemark med stålkanter och lær skor....

MVH Handyman Chrille

Galdhøpiggen er i allefall ikke i nærheten av meg, men kanskje noen andre?

Gammel 03-01-13, 23:14   #12
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malus, her.

For en fin tråd Jeg har også bestemt meg for å kjøpe alpinutstyr. Ungene er så store at de skal få prøve seg på alpinski, og jeg vil være med. Jeg kjørte mye slalom fra jeg var 6 til 13 år, og så var det snowboard 110% fram til jeg "ble voksen". Nå er jeg klar for å komme meg i bakken sammen med ungene, og gleder meg masse!

Ja jeg glede rmeg også! Må bare komme meg på salg først !

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.