|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Borte
|
Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Da jeg var liten hadde vi alltid litt ekstra god middag på søndager og gjerne noe som tok lenger tid å lage enn hverdagsmiddagene. Jeg gjennomfører noe av det samme selv, men siden jeg ikke er spesielt god på store stykker med kjøtt så blir det sjelden store oksesteker og sånne ting jeg husker fra barndommens søndagsmiddager.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Den eneste hemmeligheten bak store kjøttstykker er steketermometer.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Det er faktisk sjelden vi har tradisjonelle søndagsmiddager. Vi er på gudstjeneste om formiddagen, og da er vi borte fra 10.45 til minst 13. Og etterpå har vi som regel avtale om en luftetur sammen med noen. Dermed er det ofte turmat eller noe raskt på søndager.
|
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Søndagsmiddagen alle elsker hos meg er røkt svinekam med tykk, brun saus, poteter og grønnsaker. Det er jo verdens enkleste mat å lage. Bare la svinekammen trekke i halvannen times tid, halvt dekket av vann ca. og bruk "vannet" til å lage saus av etterpå.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Røkt svinekam er kjempegodt! Og enkelt å lage.
|
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Jeg har som et av mine mange nyttårsforsetter å bli flinkere til å lage søndagsmiddag, så dette var tråden for meg.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Helstekt svinefilet med bacon tror jeg vi skal ha på søndag.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Vi prøver også å lage litt ekstra god middag på søndagene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Det varierer veldig her hvordan søndagsmiddagene er, alt etter hva vi gjør og form og sånt, men jeg liker godt å pusle med noe som tar litt ekstra tid hvis vi først er hjemme og alt er rolig. Jeg har en ambisjon om å lage gryter oftere, pappa er genialt god på det og vi får alltid servert de lekreste lamme- eller oksegryter når vi er der. Ellers kan typisk søndagsmiddag hos oss være tradisjonelle kjøttkaker, curry i en eller annen variant, en god fiskerett eller noen ganger rett og slett lasagne eller pizza eller noe sånt. Ikke så tradisjonelt, altså.
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Her må jeg også henge litt for tips og råd.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?På fredagene har vi taco, og det er egentlig den eneste middagstradisjonen.
|
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Jeg er så utrolig glad i lammekjøtt, så jeg prøver å snike inn lammesteik, -carré, -filet og -skank så ofte jeg kan. Og viltkjøtt er deilig, rein og hjort og annet. Og fugl, det være seg stangekylling, and, vaktler, due … I år har jeg som matnyttårsforsett å bli flinkere med fersk fisk, så jeg ser for meg noen fine fiskesøndager.
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Ellers har vi ofte supper, gryte- og ovnsretter som krever mye kutting og/eller lang koketid på søndag. Ting som ikke passer i ulvetimen, rett og slett.
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva pleier dere å ha til middag på søndager?Ja, lapskaus og gulasj og sånn er fin søndagsmiddag.
|
![]() |
|
|