|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Enigma
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
![]() LoftsstueJag har renoverat en lofts stue, den er på ca : 65 m2 det var bara bjlkelag som golv och spon tak och i veggen var det endast panel så man kunde se ut både genom veggen och i taket!!! Børjade med att skifta hela taket , nye takbjelker på de gamle, så det blev 30cm isolering och 5cm luftning.Så børjade det morsamma! Lade papp och isolering i bjelklaget ( mest før lydisolering) lade gulv 25 mm furugulv , byggde kneveggar , elektriska ledningar lades in och punkter sattes opp. Målade all panel 2 strøk innan den sattes opp Smack !! Så var 125 m2 målad och på plats! Anvænde vattenbaserd vit farge. Renoverade 3st 30tals klotlamper ( nytt elekriskt innmat!) som sattes opp , byggde 2st på plats tillpassade bokhyllor som oxå blev vegg før gjeste kottet.Brukte hobbyplater som blev tillpassad på plats. utvendigt er det 3 hyllor men innuti 2st detta før att takhøjden er låg på innsidan så det er mer naturligt att ikke ha en hylla i golv nivå der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Enigma
![]() |
![]() Sv: LoftsstueHer er fler bilder på loftet.Allt ferdigt till høger ser man hyllorna. Olje med pigment 2 strøk på golvet detta før att få det att matcha takbjelkernas farge.. Inspektion av byggdamen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enigma
![]() |
![]() Sv: LoftsstueLoftstuen helt ferdig flytter inn!! Detta blev meget bra , detalj bild av sovalkoven ,her ser man innsidan av bokhyllan.Pynt i tømmerveggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: LoftsstueDet ble veldig bra! Smart sovealkove! Vi skal bygge sommerhus med loft med skråtak, så den ideen er det mulig jeg stjeler for ekstra overnattingsmuligheter.
![]() |
#7 |
Enigma
![]() |
![]() Sv: LoftsstueHej! Tack før positiva svar! och god fortsættning på det nya året! Jag hade allt klart i hodet når jag startade , det er viktigt med planering speciellt nær det gæller elektriskt och hela planløsningen. Sedan kommer det naturligtvis till ideer nær man jobbar. Tips till sovalkoven . Jag anvænde en bred rammemadrass, som jag byggde egen ram til som den står på, då fick jag den tillpassad skråtaket . Och så stiftade jag fast vindus tettninglist underst mot golvet så att ikke golvet skadas samt pga ojæmnheter i golvet så blir det tett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LoftsstueDet ser kjempefint ut. Godt jobbet!
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LoftsstueVil du lage loftstue til meg?
![]() |
#12 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LoftsstueFlott, og praktisk!
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |