|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Har du satt løk?
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg ryddet et stort område i hagen i høst og plantet i overkant av 500 løk. I tillegg til at jeg har en del løk fra før. Plantet mye tulipaner, for det hadde jeg lite av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du satt løk?Ja jeg har satt løk, men jeg har ikke helt oversikt over hva. Jeg liker å bli overrasket over hva som kommer. I høst laget jeg et eget bed med bare løk, som jeg har tenkt til å bruke til sommerblomster i år. Ellers satte jeg mange løk året før som jeg ikke tok opp. Håper endel av de kommer også. Hagen vår er gammel, og selv om det ikke var noen hagemennesker som bodde her før, så kommer det i alle fall opp gamle tulipaner og litt krokus år etter år. Det er litt moro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har du satt løk?Nei, jeg har ikke det, men har store planer om å gjøre det sånn at jeg kan glede meg våren 2014. Det ble bare ikke prioritert i fjor (vi flyttet jo inn i sommer, og hagen ble ikke prioritert, rett og slett)
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du satt løk?Blå: Jeg er meget bekymret selv. Det er kommet opp noen ørsmå skudd her og der i hagen. Jeg kjørte på jord oppå, så de ble nedgravd og så la jeg løv oppå der igjen. Nå skal jeg snart ut og klippe greiner av en krypfurubusk og legge oppå bedet. Det er jo svært sannsynlig at det kommer en real kuldeperiode eller fler før det er skikkelig vår.
![]() |
#6 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Har du satt løk?
Her er vi omtrent også. Vi flyttet inn i fjor og siden jeg var gravid med bekkenløsning så ble det gjort særs lite. Vi anla ny plen i del av hagen, men vi ser at vi må gjøre det i resten av hagen også. Det ble så stor forskjell. Jeg skal også plante masse løk til høsten.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du satt løk?Ja, jeg fant også en sneglejævel i år.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du satt løk?Har plantet drøyt 100 løk i et bed jeg lagde i fjor høst. Liljer, tulipaner, krokus og allium. De skal komme fra april til juni. Det jeg glemte var at vi skal sette opp gjerde til våren som kommer til å skape skygge til beddet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg er jo the accendential gardener, og har satt en masse løk. Bortsett fra krokusen i plenen, har jeg ikke anelse om hva som kommer - jeg rasket til meg masse løk på tilbud og plantet helt på måfå. Som alltid.
![]() |
#11 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg har satt løk, men husker ikke hva.
![]() |
#12 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg satte ganske mange løk, men husker heller ikke akkurat hva slags. Det var i hvert fall tulipaner og allium. Kanskje svaret finnes i en tråd her inne.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har du satt løk?
Jeg har satt tulipaner i skyggen før, som har kommet helt fint opp og blomstret (i et hjørne hvor det faktisk aldri kommer sol!), så jeg kjørte på med løker i beddet mitt nå i høst. De kommer nok muligens litt senere enn de som står i sola. Hvor hardføre tulipaner er, så jeg da vi hadde flyttet en blomsterkrukke oppå der hvor jeg hadde plantet tulipaner, pga malearbeider. Da vi flyttet krukka tilbake, var det tulipanplanter under der, som hadde vokst opp inntil bakken, og var helt gul-hvite! Etter en ukes tid var de blitt grønne og helt normale, og blomstret som normalt en stund etter det igjen.
![]() |
#14 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg fikk ikke satt løk i høst, graving i jord og graviditet er ikke helt kompatibelt. Forhåpentligvis vil perleblomstene og krokusen i plena og noen av tulipanene komme igjen i år også. Men til høsten, DA skal jeg sette løk da! Jeg er forresten sånn som deg Candy, rasker med meg noe på tilbud og slenger det utover og håper det beste. Det har gått helt fint hittil.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg har satt pinseliljer og snøklokker og krysser fingrene for at i det minste noe av det kommer opp. Det var pinseliljer her de to første årene etter at vi kjøpte men de forsvant og nye vil pussig nok ikke komme opp på samme sted, har prøvd to år men neida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Har du satt løk?Ja, det har jeg. Moroa er overraskelsen over det som kommer opp der det kommer opp. Vi snakkes i juni.
![]() |
#17 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg har satt ned løk til tulipanen Angelique, en tulipan til som ligner, masse blå perleblomst, hvite narsisser og scilla.
Nooria Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008. Sist redigert av Nooria : 07-01-13 kl 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg har satt masse løk - hvert eneste år siden vi flyttet hit. Krokus, liljer, tulipaner, scilla - på steder jeg husker og steder som kommer som en velkommen overraskelse når snøen smelter. Jeg forsøker å notere meg hvor jeg skulle ønsket det var flere planter hver vår, slik at jeg husker det når de skal plantes på høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg har masse løk på parsellen, og de er i grunn satt ganske på måfå. Jeg har flyttet de litt hit og dit. I tillegg har jeg fått noen avleggere av noen fantastiske iriser som for håpentligvis vil dekke godt til verktøykassa vår.
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du satt løk?Jeg satt ikke ned noen løk i fjor men året før hadde jeg skikkelig opprydding og delte endel løk og fyllte på mer. De fleste kom vel opp så det er en god del løk i hagen nå.
![]() |
|
|