|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hva skal jeg velge? | |||
| Maxi Cosi |
|
21 | 50,00% |
| Britax |
|
11 | 26,19% |
| Det er sikkert hipp som happ |
|
6 | 14,29% |
| Vet ikke |
|
4 | 9,52% |
| Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyValget står nå mellom en Maxi Cosi Cabriofix og Britax/Rømer Babysafe Pluss. Jeg trenger IKKE forslag til andre seter, så det er helt unødvendig å komme med det i denne tråden da jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil ha sete fra Akta, Recaro, HTS eller lignende. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyNå kjenner ikke jeg den andre typen du nevner, men vi er i alle fall veldig fornøyd med vår Maxi Cosi.
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyMaxi-Cosi.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyPrinsen fikk litt panikk i Britax'en han - pga de høye støttene på rundt hodet. - Det samme er tilfellet for datra til ei venninne av meg. - Så jeg har gått for Maxicosi....
|
|
|
#5 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til baby
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyDe sidestøttene gir vel bedre beskyttelse totalt sett? |
|
|
|
#7 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyVi kjøpte det Maxi Cosi setet og synes det er helt greit. Har ikke erfaring med Britax babysete, men har Britax til Lillemor på 4 år og det er vi superfornøyd med, så om Britax sitt babysetet er like bra tror jeg det kan være et bra valg også..
|
|
|
#9 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyMaxiCosi med base. Base er et must på de minste setene synes jeg. Muligheten for bruk med Zapp/Bugaboo er også et stort pluss.
|
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyVi hadde Maxi cosi setet, nettopp fordi det passer til så mange vogner. Nå var det utrolig sjelden vi brukte det på vognen, så derfor heller jeg mer mot Britax som har 5 punkt sele.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyJeg ville ha valgt setet med fempunktsbelte uten tvil.
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Det gjør vår Maxi Cosi.
|
|
|
|
#14 |
|
I farta!!
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyHar hatt uten base to ganger og med base nå siste gangen og et var helt fantastisk, angret på jeg ikke hadde det til nr 2 og. Helt suverent
|
|
|
#15 |
|
trøtt
|
Det beltet som er i Maxi Cosi er annerledes enn vanlig trepunkts i bilen. Det går et belte ned over hver skulder som møtes i en spenne som er festet i et belte som kommer opp mellom bena. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
Fempunktsbeltet har også seler som går over lårene, slik stolene for de større barna har
|
|
|
#18 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Jeg klarer ikke å bestemme meg! Om valg av bilstol til babyVi hadde Maxi-cosi til storesøster, men valgte heller Britaxèn til lillebror. Blant annet på grunn av det gode innlegget i stolen, selv som nyfødt satt han veldig godt i setet sitt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Å sånn ja. De er absolutt gode nok synes jeg så, da kan du se bort fra beltekommentaren min.
|
![]() |
|
|