Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gikk feil?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 18:35   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hva gikk feil?

I går var jeg skikkelig shmaart! Jeg planla middagen for i dag.

Fisk i form. Kuttet, vasket og la i en ildfastform flg: blomkål, brokkoli, løk, hvitløk, potet og gulerot. 2 kartonger med matfløte. Salt og pepper. Satte lokk på og satte det inn på kald bod. Det er kjøleskapstempratur der.

Da jeg reiste fra jobb i dag, ringte jeg til snuppa. Hun satte på ovnen, hadde oppi laks og tomatskiver, og satte det i ovnen.

Vel, etter rundt 45 min tok jeg den ut igjen. Fløten var helt klumpete og ekkel. Var litt sånn skum/svampete og smakte ingenting als.
Måltidet ble litt ødelagt for å si det sånn. Snakk om å få betalt for å planlegge for en gangs skyld. Også sendte svigermor mld på formiddagen i dag, og lurte på om vi ville komme og spise taco der i dag. Jo, takk lissm.

Så, hva var det som gikk galt?

Gammel 09-01-13, 18:38   #2
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gikk feil?

Mulig syre frå tomatene. Og matfløten ( urk ) kan ha vert dårlig.

Gammel 09-01-13, 18:42   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fløten så finfin ut da jeg hadde den oppi. Og datoen på den var 19.januar. Så den burde ikke være dårlig. Tomatene ble lagt i rett før den gikk inn i ovnen, så de lå ikke i i natt.

Men ja, det luktet faktisk litt surt mens det sto i ovnen altså.

Gammel 09-01-13, 18:54   #4
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Noen matvarer reagerer med fløte så den skiller seg til ostemasse og sø. Det går helt fint å spise det, men jeg må innrømme at jeg ikke synes det er særlig apetittvekkende.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 18:59   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Linella, her.

Noen matvarer reagerer med fløte så den skiller seg til ostemasse og sø. Det går helt fint å spise det, men jeg må innrømme at jeg ikke synes det er særlig apetittvekkende.

Der sa du det ja! Ostemasse. Det var det det så ut som.

Gammel 09-01-13, 19:00   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis fisken har vært frossen så avgir den endel vann, og da kan fløten klumpe seg sånn som det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:09   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du hadde fløten oppi forma igår?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:15   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Du hadde fløten oppi forma igår?

Hadde fløten og alt oppi i går. Bortsett fra fisken og tomatene. De fikk vente til det skulle inn i ovnen i dag.

Det sto kaldt i natt da.

Gammel 09-01-13, 20:15   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Neste gang heller du fløten over rett før du putter i ovnen!

Gammel 09-01-13, 21:36   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Neste gang heller du fløten over rett før du putter i ovnen!

:skalbli:

Gammel 10-01-13, 09:43   #11
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi opplever stort sett alltid det samme, men har aldri sett på det som noe problem. :ikke kokkespire:

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 09:47   #12
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva med å skippe all den fløten og heller presse litt sitron på fisken og ha i noen fine dæsjer med smør.

Om man absolutt vil ha saus kan man lage den ved siden av?

Gammel 10-01-13, 10:56   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg syns det pleier å skje dei gongene eg har prøvd noko tilsvarande. Har tenkt at det er vatn frå fisken som gjer dette? I alle fall om den er frosen når du legg den på. Eg pleier å ha saus ved sida av, dvs. creme fraiche eller rømme. Gjerne med noko smak i.

Gammel 10-01-13, 12:18   #14
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Greia denne gangen var å gjøre det uhyre enkelt pga tidsklemme. Forholdsvis sunn mat på en dag med dårlig tid. Sånn siden alt var gjort i stand dagen før, og snuppa bare trengte å sette inn i ovnen.
Alternativet ville helst vært noen grillpølser i lompe eller noe. Jeg kunne seff prøve å lære snuppa noen enkle retter. Men hun sitter gjerne med lekser mellom skole og middag. Etter middag er det trening. Så hun har jo en tidsklemme hun også.

Huff, skulle likt å hatt aupairen til Fru Krogh nå gitt.

Gammel 10-01-13, 12:21   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men dersom du berre droppar matfløyten, og har litt olje eller smør oppå fisken, så bør det gå veldig bra. Men eg vil tru at fisken er ferdig lenge før potetene?

Rømme er jo lett - er berre å opne boksen

Gammel 10-01-13, 12:30   #16
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg syns det pleier å skje dei gongene eg har prøvd noko tilsvarande. Har tenkt at det er vatn frå fisken som gjer dette? I alle fall om den er frosen når du legg den på. Eg pleier å ha saus ved sida av, dvs. creme fraiche eller rømme. Gjerne med noko smak i.

Vi bruker av og til å ha fløte i når vi lager ovnstekt laks (frossen) i stekepose. Det går veldig fint. Litt klumpete kanskje, men det er vel fordi fløten tjukner av varmen. Akkurat som når man koker den i stekepanna. Jeg har aldri tenkt på at det er feil, men jeg har ikke oppi 2 bokser med fløte liksom. Jeg har oppi kanskje en halvboks og litt vann.

Hvis man skjærer potetene i veldig tynne skiver går det helt fint og ha den oppi med fisken sammen med løk, sjampinjong og gulrot feks. Til serverer vi gjerne salat av avokado, agurk og tomat. Kjempegodt.

Gammel 13-01-13, 20:26   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor lager en slik rett (med rømme), og da klumper det seg. Jeg trodde det skulle være sånn jeg da .. :enkel: Godt er det i hvertfall.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.