|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Jeg trenger tips og inspirasjon! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Jeg trenger og tips, det har en tendens til å bli det samme om igjen hele tiden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har som regel wokede eller pannestekte grønnsaker til middagen. Gjengangere er brokkoli, blomkål, gulrot, paprika, løk, purre og squash.
|
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi bruker mye wok. Feks, sopp, sukkererter, minimais (eller vanlig mais), brokkoli, gulerøtter, purre, løk, paprika. Alt eller et utvalg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Kokt gulrot har vi så å si hver dag, for det liker faktisk Poden. Jeg gjør ikke det, men jeg spiser en rå en mens jeg lager mat.
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Jeg ukehandler og putter disse basisgrønnsakene i kurven:
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?gulrot, brokkoli, blomkål. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har alltid cherrytomater og oppskåret agurk, og veldig ofte brokkoli, for det er grønnsaker Hiawata liker godt. Ellers har vi nesten alltid en salat til oss voksne. Maiskolber har vi en del av, samt sukkererter, asparges i sesongen, og av og til raspet gulrot med sitron og rosiner.
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Middagsgrønnsaker er ofte de frosne variantene. Blandinger som kokes eller wok som stekes.
|
|
|
#12 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Bruker helst poser fra frysern. Rotgrønnsaker eller wokgrønnsaker. Tilbredes i micro eller stekeovn med litt olje. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Jeg syns det er godt med stekt squash, husk maldonsalt og nykvernet pepper. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi har ofte rå grønnsaker i skåler.
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Vi bruker mest gulrøtter, broccoli, blomkål, løk, paprika og agurk. Mais bruker vi og en del av, selv om det vel ikke er det sunneste. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?blomkål, brokkoli, salat, agurk, paprika, mais. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Hvitsak, gulsak og grønnsak, også kjent som blomkål, gulrot og brokkoli er gjengangere.
|
|
|
#18 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Gulrøtter og Brokkoli er dagligdags.
|
|
|
|
#19 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Hvilke grønnsaker har dere vanligvis til middagen?Brokkoli (smørdampet), gulrøtter (stort sett også smørdampet), ymse wokmikser, tomater, agurk, cherrytomater, ruccolasalat, hjertesalat, mais, maiskolber, i det hele tatt. |
|
|
|
![]() |
|
|