Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 15:18   #1
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?

Jeg har arvet et lite kaffeservise (fra Porsgrund Porselen) men vet ikke hva det heter eller evt andre opplysninger. Det er nok fra 60-tallet, tenker jeg. Finnes det nettsteder med oversikter? Jeg skal prøveå få tak i flere deler (siden jeg har klart å knuse 2 kopper allerede ) og da hadde det vært greit å vite litt mer?

---

På oppfordring; vedlagt er (noen litt dårlige) mobilbilderav en av koppene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg PP-kopp 1.JPG (396,9 KB, 135 visninger)
Filtype: jpg PP-kopp 2.JPG (408,7 KB, 66 visninger)

Sist redigert av Jenna : 11-01-13 kl 20:41.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 15:23   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?

Hvordan ser det ut?

Søk på Porsgrunn på Finn og QXL og let gjennom resultatet er mitt beste tips. Veldig mye 60-talls porselen som legges ut for salg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 15:45   #3
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det er jo en sånn typisk Hjemmet-greie..
Hva med en mail med bilde til Porsgrund?

Gammel 11-01-13, 15:58   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller legge inn et bilde her? Folk her inne vet det utroligste.

Gammel 11-01-13, 16:15   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Bilde her i første omgang, jeg tipper du får svar :-)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 17:11   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venter på bilde...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 17:26   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vil tro du får svar om du legger det ut her jeg. :enig:

Gammel 11-01-13, 19:01   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vil også sjå!!

Gammel 11-01-13, 19:20   #9
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Æ å. Jeg elsker gamle norske serviser. Det er mye spennende å finne av norsk produksjon.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 19:54   #10
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Beklager veldig dårlig formulering i hovedinnlegget men ble plutselig usikker på hvordan jeg skulle skrive det, men skal se om jeg får lagt ut et bilde av koppen i løpet av kvelden.

Ja, det er vel en typisk sånn Hjemmet eller Familien-greie.

Bilde kommer!

Gammel 11-01-13, 20:39   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pffft, hva vet leserne av Hjemmet eller Familien som ikke vet? Pluss at her får du svar nuh, mens i bladene må du vente i noen mnd.

Gammel 11-01-13, 20:41   #12
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

FP er MYYYYE bedre! (Bilder av en kopp i HI)

Gammel 11-01-13, 20:44   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg googlet bare helt kjapt:
Her er link til oversikt over Porsgrunds stempler/logoer gjennom tidene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 20:47   #14
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nå har jeg googlet bare helt kjapt:
Her er link til oversikt over Porsgrunds stempler/logoer gjennom tidene.

Takk! Det grønne som erpå min kopp ligger jo et stykke ned i listen, bare det at mitt servise har nr. 61 under også. (I alle fall den koppen det er bilde av)

Gammel 11-01-13, 20:57   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Familien. Snøft.

Gammel 11-01-13, 21:01   #16
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Serviset ditt er laget i 1961 i allefall. Grønt anker stempel med årstall viser året det er laget. Men jeg husker ikke hva det heter. Min søster hadde dette serviset, og hun giftet seg i 1967, så enten hadde hun fått sin svigermors eller fått i bryllupsgave. Eller så ble det produsert noen år.

Gammel 11-01-13, 21:05   #17
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Familien. Snøft.

Unnskyld!

Jeg husker bare, etter å ha bladd gjennom et par Familien som lå på jobben, at det var en større sånn kjøp/salg/kan noen hjelpe med-del i bladet.

Gammel 11-01-13, 21:06   #18
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Serviset ditt er laget i 1961 i allefall. Grønt anker stempel med årstall viser året det er laget. Men jeg husker ikke hva det heter. Min søster hadde dette serviset, og hun giftet seg i 1967, så enten hadde hun fått sin svigermors eller fått i bryllupsgave. Eller så ble det produsert noen år.

Ja, jeg mistenker egentlig at det er et servise pappa og mamma fikk da de giftet seg. Det er så mange serviser hjemme hos pappa, da alt som har blitt arvet har havnet der. Men dette var helt klart det fineste og uten mye blomster og dill, så jeg rasket det med meg. Han var bare glad for å bli kvitt det.

Har sett på Finn, Qxl, Etsy og Epla nå og ikke funnet så mye. Har også sett kjapt på samler.no.

Gammel 11-01-13, 21:15   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Enten har jeg en bok et sted, eller så fins det en nettside, et sted. Dette må vi finne ut av.

Gammel 11-01-13, 21:15   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville sendt bildene til Porsgrund på mail.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.