|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Jeg har arvet et lite kaffeservise (fra Porsgrund Porselen) men vet ikke hva det heter eller evt andre opplysninger. Det er nok fra 60-tallet, tenker jeg. Finnes det nettsteder med oversikter? Jeg skal prøveå få tak i flere deler (siden jeg har klart å knuse 2 kopper allerede Sist redigert av Jenna : 11-01-13 kl 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Hvordan ser det ut?
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Bilde her i første omgang, jeg tipper du får svar :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Vil tro du får svar om du legger det ut her jeg. :enig:
![]() |
#8 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Vil også sjå!!
![]() |
#9 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Æ å. Jeg elsker gamle norske serviser. Det er mye spennende å finne av norsk produksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det ordner seg alltid
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Beklager veldig dårlig formulering i hovedinnlegget men ble plutselig usikker på hvordan jeg skulle skrive det, men skal se om jeg får lagt ut et bilde av koppen i løpet av kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Pffft, hva vet leserne av Hjemmet eller Familien som ikke vet? Pluss at her får du svar nuh, mens i bladene må du vente i noen mnd.
![]() |
#12 |
Det ordner seg alltid
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?FP er MYYYYE bedre! (Bilder av en kopp i HI) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Nå har jeg googlet bare helt kjapt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det ordner seg alltid
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?
Takk! Det grønne som erpå min kopp ligger jo et stykke ned i listen, bare det at mitt servise har nr. 61 under også. (I alle fall den koppen det er bilde av) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Familien. Snøft.
![]() |
#16 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Serviset ditt er laget i 1961 i allefall. Grønt anker stempel med årstall viser året det er laget. Men jeg husker ikke hva det heter. Min søster hadde dette serviset, og hun giftet seg i 1967, så enten hadde hun fått sin svigermors eller fått i bryllupsgave. Eller så ble det produsert noen år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Det ordner seg alltid
Unnskyld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Det ordner seg alltid
Ja, jeg mistenker egentlig at det er et servise pappa og mamma fikk da de giftet seg. Det er så mange serviser hjemme hos pappa, da alt som har blitt arvet har havnet der. Men dette var helt klart det fineste og uten mye blomster og dill, så jeg rasket det med meg. Han var bare glad for å bli kvitt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pessimistisk Optimist.
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Enten har jeg en bok et sted, eller så fins det en nettside, et sted. Dette må vi finne ut av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor kan jeg få "bestemt" serviset mitt?Jeg ville sendt bildene til Porsgrund på mail.
![]() |
|
|