|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Blomster til vertinnen?Jeg mener å huske at det finnes et "Skikk og bruk"-underforum her, men jeg fant det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg ville tatt med blomster til vertskapet og gave til jubilanten i dette tilfellet.
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg aner ikke hva som er skikk og bruk, men om jeg hadde lånt ut huset til broren min for at han skulle feire en bursdag, så ville jeg syns det hadde vært rart om jeg fikk blomster.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Blomster til vertinnen?
Rart som i merkelig/ ubehagelig eller som i unødvendig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg er ikke så godt oppdratt, så jeg ville ikke hatt med noe.
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Heller vin til broren, ja.
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Absolutt heller vin. Jeg synes det er höflig og hyggelig aa ha med en oppmerksomhet til dem som stiller med lokale, men blomster er noe jeg ikke kan fordra aa faa. For det förste har jeg pyntet selv paa forhaand og for det andre er det et styr med aa finne vase, kutte stilker etc. etc. naar man egentlig vil kose seg med gjestene. En gang var jeg vitne til at en venninne fikk 15 - femten - (!!!!!) blomsterbuketter fra like mange gjestefamilier som kom paa besök. Rett og slett komisk og ikke hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Her brukes også vin eller kjeks og annen snacks fra Pascal og andre delikatesser. Type macroner og kaffebønner trukket med sjokolade.
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg liker best å få sjokolade eller vin (fra folk som liker vin) som vertinnegave. Utpakking av blomster og plassering i vaser har en tendens til å tulle til tidsskjemaet mitt, selv om jeg er veldig glad i snittblomster egentlig.
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Vi drikker ikke alkohol, så jeg hadde foretrukket blomster.
![]() |
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg ville syntes at det var hyggelig å få blomster i en slik situasjon. Det er ikke sikkert at det er så veldig mange som husker på de som låner ut huset sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Vi var i et overraskelsesselskap en gang som ble holdt av noen andre. Vi hadde med bursdagsgave til hun som hadde bursdag, og en gavepose med kaffe fra en kaffebutikk og sjokolade til vertskapet. Da jeg ga gaveposen fikk jeg en " eh.... takk?..." reaksjon. Så jeg tar nok ikke med ved en senere anledning.
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Takk for svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg blir glad for både vin og blomster, men hadde ikke regnet med å få noe fra gjestene hvis jeg hadde lånt ut huset. Hvis jeg hadde vært den som lånte lokale selv hadde jeg gitt noe til den som lånte ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg tror behovet mitt for å gi blomster handler mest om at dette er hyggelige folk som vi kjenner, men som vi aldri har vært hjemme hos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Jeg syns blomster er hyggelig. Vin foretrekker jeg å kjøpe selv, siden det er mye jeg ikke liker eller tåler. Jeg syns det er fint med en oppmerksomhet til vertskapet, det er vanlig i min familie og omgangskrets.
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Blomster til vertinnen?Hva tror vi om 500 kr som pengegave? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|