Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iPad vil ikke kople på Wifi

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-13, 19:48   #1
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

iPad vil ikke kople på Wifi

Ja, overskriften sier vel sitt.

Laptopen kopler til nettet, telefonen likeså, men iPaden sier bare at den ikke kan kople til. Er det noe mystisk jeg kan gjøre? Wifi er på, jeg har til og med skrudd greia helt av og på, men nei. Den sier bare "Kunne ikke kople til nettverket XXX".

Jeg er normalt ganske oppegående på ting som dette, nå er jeg bare sur, kjenner jeg.

Gammel 15-01-13, 19:54   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad vil ikke kople på Wifi

Funnet riktig nettverk og nettverkskode?

Gammel 15-01-13, 19:56   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Nettverket finner den, men når jeg trykker på nettverket, så vil den ikke kople til.

Gammel 15-01-13, 20:18   #4
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du prøvd å trykke på "Forget this network"? (Vet ikke hva det det står på norsk, "Glem dette nettverket" antakelig.) Og så finne nettverket og koble opp på nytt.

Og sånn generelt hvis jeg har problemer med iPad eller iPhone, pleier jeg og dobbeltrykke på home-knappen, slik at alle åpne programmer kommer opp nederst i bilde, for deretter og lukke dem. De blir ikke lukket selv om man restarter iPaden/iPhonen ser dte ut til.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 20:23   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper du har tastet feil passord en gang, så ligger dette på nøkkelringen nå og ødelegger. Tipper trikset til tjolahopp fungerer ("glem dette nettverket"). Gå på Systemvalg->Nettverk->Avansert. Marker nettverket og trykk på minustegnet. Forsøk å koble til igjen, og du blir bedt om passord på nytt. Tast riktig passord.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 20:51   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Har du slått iPad-en av og på? Det hender av og til at laptopen min ikke finner nettverket hvis jeg har hatt den i hvilemodus og slår den på igjen, og da er det restart som er trikset.

Gammel 15-01-13, 23:27   #7
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Jeg elsker FP, men jeg har jo prøvd alt dette. Jeg har stengt alle programmene, jeg har skrudd den av og på. Logge på har jeg ikke engang gjort - det er et åpent nettverk med tilkopling over internett. Og å glemme nettverket og kople på kan jeg ikke gjøre før jeg har logget på en gang. :snufs:

Den finner nettverket, men om jeg velger det, sier det bare at det ikke kan kople til. Jeg må forske videre på dette i morgen. Jeg har virkelig aldri opplevd at det er et problem på iPaden før.

Gammel 15-01-13, 23:39   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du ikke har prøvd det også, prøv en hard reset bare for å ha gjort det: Hold inne Home-knapp og power-knappen helt til eplet dukker opp på skjermen (som blir svart først).

Gammel 15-01-13, 23:52   #9
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Testet og funker ikke, torsk.

Jeg er spent om den koper seg opp hjemme i morgen, den ville ikke kople seg til Blackberryen min, heller.

Gammel 16-01-13, 00:01   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har bootet trådløsruteren også, ja?

Edit: Ok, så at den ikke vil koble seg mot andre punkt heller (Blackberryen).

Gammel 16-01-13, 00:02   #11
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Jeg er på et hotell, det kan hende jeg ikke blir så populær om jeg finner den og gjør det, eller?

Gammel 16-01-13, 00:04   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg er på et hotell, det kan hende jeg ikke blir så populær om jeg finner den og gjør det, eller?

Gammel 16-01-13, 00:40   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også hatt problemer med ipad og hotellnettverk. Et Thon-hotell og et quality hotell mener jeg å huske. Hjemme (og andre steder) fungerer den fint. Men da er det jo i tilfelle rart at den ikke kobler til telefonen heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:38   #14
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker FP, men jeg har jo prøvd alt dette. Jeg har stengt alle programmene, jeg har skrudd den av og på. Logge på har jeg ikke engang gjort - det er et åpent nettverk med tilkopling over internett. Og å glemme nettverket og kople på kan jeg ikke gjøre før jeg har logget på en gang. :snufs:

Den finner nettverket, men om jeg velger det, sier det bare at det ikke kan kople til. Jeg må forske videre på dette i morgen. Jeg har virkelig aldri opplevd at det er et problem på iPaden før.

Det er ikke sikkert det hjelper å glemme nettverket, men du skal ikke velge det for å glemme det. Du skal trykke på den blå pilen til høyre for å komme inn på innstillingene for nettverkstilkoplingen.

Hvis du har iPhone, og den kobler til nettverket kan du sette den opp som Personal hotspot og koble iPaden opp gjennom den. Mulig du kan det med andre telefoner også, men det har jeg ingen kunnskap om.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:40   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-01-13, 10:42   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke fått et sånt hotellpassord som bare virker på X (f.eks. to) dingser av gangen? Vi har typisk måttet be om 2-5 passord på hoteller for å få koblet opp alle dingsene våre når vi er der alle tre.

Gammel 12-08-15, 10:00   #17
Rabbagastn
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2015
Rabbagastn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fikk du til den Ipadden?
Har samme problem selv og holder på å gå amokk

Rabbagastn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 10:40   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde det problemet en gang og da funket det når jeg slo på at den skulle godta cookies. Det står i innstillinger et eller annet sted.

Gammel 12-08-15, 11:10   #19
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Jeg har fortrengt hendelsen og aner ikke hva som skjedde etter denne tråden. Men jeg kan ikke huske problemstillingen, så det betyr at den nok kanskje var koplet til hotellet og ikke iPad, i alle fall.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.