Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ang. Wasa Sandwich

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-13, 12:59   #1
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ang. Wasa Sandwich

Jeg er inne i "Njulaif tenker de store linjene"-perioden igjen () og dagens problemstilling er altså: Wasa Sandwich.

Personlig er jeg veldig skeptisk til disse mellommåltidene, og nå lurer jeg på om jeg er litt vel mye "hysterisk"? Mine ankepunkter er som følger:
* Disse pakkene blir oppbevart i romtemperatur, og det reklameres med at man kan ha disse i veska hele dagen for enkelt å ha et "sunt" mellommåltid lett tilgjengelig når behovet skulle melde seg. MEN det er da vitterlig knekkebrød smurt med "kremost"?? Er det virkelig naturlig at kremost holder seg så godt i romtemperatur over lang tid??

* På tross av at knekkebrødene er smurt med kremost, så holder de seg sprø?? Det må jo være noe "muffins" (eller cupcake evt Jeg er altså så utrolig morsom atte... ) med det?

Ikke at dette er noe som ødelegger hele min snack/mellommåltidsverden, men dette gjør meg altså så skeptisk at jeg nok heller ville valgt noen mandler hvis jeg hadde valget.

Så hva tenker dere? Overdriver jeg min skepsis?

Gammel 19-01-13, 13:01   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang Wasa Sandwich

Jeg vet ikke hva som er i dem, eller hvorfor de holder seg sprø. Men gode er de! Spesielt den med gressløk. (Grønn pakke)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 13:06   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har disse som mellommåltid på jobb (for ikke å tilte helt før jeg kommer hjem og får spist middag). Jeg synes de er gode, men du ga meg noe å tenke på nå. Det kan se ut som om palmeolje kan være deler av svaret.

Gammel 19-01-13, 13:06   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har tenkt det samme og er skeptisk. Spiser heller noe annet.

Gammel 19-01-13, 13:23   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser dem mens jeg går fra jobb og til barnehagen, siden sønnen min har spist frukt i bhg. rett før jeg henter, er det noen timer til middag, og det er dumt om jeg kreperer i mellomtiden. Veksler mellom dem, disse og drikke-Skyr. Jeg orker ikke være så innmari skeptisk, men jeg skjønner jo hva dere mener.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 13:33   #6
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg har disse som mellommåltid på jobb (for ikke å tilte helt før jeg kommer hjem og får spist middag). Jeg synes de er gode, men du ga meg noe å tenke på nå. Det kan se ut som om palmeolje kan være deler av svaret.

Ah... Det forklarer jo noe. Selv om jeg må innrømme at det det med kremost i romtemperatur generelt som gjør meg mest skeptisk. Jeg er EKSTREMT pysete når det gjelder meieriprodukter generelt. Har jeg en åpnet melkepakke kan jeg finne på å kaste restene før datoen er gått ut (og selv om det ikke lukter spesielt tvilsomt) bare fordi den har vært åpen i x antall dager, og en melkepakke som er uåpnet som går ut på dato i dag kan jeg til nød bruke i matlaging, men ville aldri funnet på å drikke det.

Gammel 19-01-13, 13:39   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk en prøve på det der en gang utenfor Nasjonalteateret og mitt ankepunkt er at det bare smaker høgg.

Gammel 19-01-13, 13:42   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Google is your friend.

Og FP, da.

http://www.vektklubb.no/artikkel/id-7660250

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 13:44   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker den som nødmat nettopp når jeg ikke har noe annet. La ikke det beste være det godes fiende etc. Bedre å spise en sånn enn ingenting feks, og ha ulvehunger til middag.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 13:53   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg var og skeptisk første gong eg prøvde desse, men gjennom dei siste tre åra har eg brukt desse mykje som mellommåltid og dei grønne pakkane redda meg gjennom månadar med svangerskapskvalme. Eg er klar over det høge innhalde kokos- og palmeolje, likevel er ikkje det totale kalorinnhaldet så aller verst, det er lett tilgjengeleg og næringsmessing mykje betre enn mykje anna som er lettvint å ha liggjande i veska, og det gir god mettheitskjensle. Så eg spis dei likevel.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 14:26   #11
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ignorert skepsisen min, og spiser Wasa Sandwich med stor iver når sulten er som verst. Eller et eple.

Gammel 19-01-13, 20:03   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Palmeolje, aha.

Gammel 20-01-13, 00:28   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Palmeolje, aha.

Det er palmeolje i alt som har betre holdbarheit enn det burde. Har eg skjønt.

The glass is refillable.
Gammel 20-01-13, 00:36   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så rå at jeg gjerne tar meg et knekkebrød helt uten pålegg som mellommåltid, jeg, da. På fredag koste jeg meg med et wasa husman på vei til toget. Det smaker jo sponplate, selvsagt, men (knekke)brødmat er jo gørr uansett, så det gjør ikke store forskjellen.

Gammel 20-01-13, 00:40   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Det er ikkje pålegget som gjer knekkebrødet praktisk. Det er innpakninga. Eg har prøvd å ha åpna pakke knekkebrød i veska. Det anbefalest ikkje.

The glass is refillable.
Gammel 20-01-13, 00:44   #16
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det er ikkje pålegget som gjer knekkebrødet praktisk. Det er innpakninga. Eg har prøvd å ha åpna pakke knekkebrød i veska. Det anbefalest ikkje.

DET tror jeg på. :ser for meg knekkebrødsmuler på lipsylen:

Gammel 20-01-13, 10:29   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo så salt! Jeg anser det som dårlig forbruk av kalorier og spiser heller et tørt knekkebrød, et eple eller noe sånn.

Gammel 20-01-13, 11:23   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes de smaker høgg, så jeg kaster ikke bort kalorier på dem

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 11:34   #19
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[De blå sidene]Jeg opplevde for øvrig vesken full av både smuler fra den åpnede knekkebrødpakken OG at tubeostcapen hadde skrudd seg selv av og begynt å smøre lommebok og telefon ...
[/De blå sidene]

Er nutrilettbar også full av drit? Det må den vel være?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 11:34   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Det er jo så salt! Jeg anser det som dårlig forbruk av kalorier og spiser heller et tørt knekkebrød, et eple eller noe sånn.

Enig. Og det er jo fullt mulig å pakke inn vanlige knekkebrød så de ikke smuler i veska. Trenger ikke gå rundt med en åpen pakke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.