Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Brun og blid, eller?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-13, 12:05   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Brun og blid, eller?

Om fire uker skal jeg til Melbourne og Bangkok. Det hadde vært fint om jeg hadde bittelitt farge på beina og armene før jeg dro. Dette er en ny problemstilling for meg. Hvordan bli brun på vinteren?

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 12:07   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brun og blid, eller?

Selvbruning? Personlig ville jeg ihvertfall styrt unna solarium.

Gammel 20-01-13, 12:10   #3
Blånn

Blånn sin avatar

Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Selvbruning? Personlig ville jeg ihvertfall styrt unna solarium.

Tips til hvordan man får det pent? Produkter?

-Jim Carrey-
Gammel 20-01-13, 12:11   #4
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde tatt litt solarium.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 12:27   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så forsiktig hva sol angår, sånn til vanlig, så jeg hadde tatt solarium.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 12:30   #6
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde valgt solarium. Ikke så mye, men bare for å forberede huden på litt sol og varme.

Gammel 20-01-13, 12:37   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt solarium går nok helt fint.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 13:25   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok også tatt litt solarium. Ellers kan jeg anbefale kremene fra St. Tropez som gir gradvis farge. Jeg bruker både en for ansiktet og for kroppen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 13:35   #9
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Selvbruning på vinterblek hud tror jeg er ekstremt vanskelig å få pent uansett produkt altså. Jeg ville gått for litt solarium.

Gammel 20-01-13, 13:39   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også tatt solarium. Så får du litt beskyttelse mot sol fra Australia. Underlag. Selvbruningskrem gir vel ikke det..?

Begynn med 15 min sol ca 2 uker før du drar. Så tar du hver 3.dag øk til annenhver dag 20 min 1uke før. Kommer jo litt an på hudtype da...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 14:25   #11
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men, en liten avsporing, med tanke på det å ha grunnlag og begynt å beskytte og forberede huden på sol: Jeg ble fortalt en gang at det ikke har noe for seg, siden solariumssola og Sola sender ut UV på forskjellige bølgelengder(?), og derfor trenger ned i forskjellige hudlag.
Er det noen som vet om det stemmer?

Gammel 20-01-13, 14:32   #12
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Men, en liten avsporing, med tanke på det å ha grunnlag og begynt å beskytte og forberede huden på sol: Jeg ble fortalt en gang at det ikke har noe for seg, siden solariumssola og Sola sender ut UV på forskjellige bølgelengder(?), og derfor trenger ned i forskjellige hudlag.

Det har jeg også hørt. Dette er uansett ikke en solferie. Jeg vil bare føle meg vel når jeg er formelt og sommerlig antrukket. Det er kleskode på de skolene vi skal besøke.

-Jim Carrey-
Gammel 20-01-13, 14:36   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De det er mye sol er det ofte mer attraktivt å være lys, jeg tror ikke noen kommer å synes at det er negativt at du har lys hud, de er bare vi som er innarbeidede med st man ikke skal vise leggene før de er litt brune.

Jeg vet ikke om det hjalp deg noe, da.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 15:03   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Tja. Var ganske solariumsbrun i sommer, og gikk med friskt mot ut i norsk sommervær uten veldig høy faktor. Skulle tro jeg hadde grunnlag for å tåle litt, men hjelpe meg så mye eksem jeg fikk, og så plaget jeg ble. Så grunnlag eller ei. Smør deg godt når du skal ut i ordentlig sol.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 16:10   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spraybrunet meg to ganger før jeg skulle på weekend i sydlige strøk og ønsket å gå barlegget uten å skremme folk. Anbefales, blir veldig jevnt og fint og så er man brun overalt. Varer en ukes tid eller så.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 18:09   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Jeg hadde valgt solarium. Ikke så mye, men bare for å forberede huden på litt sol og varme.

Samme ville jeg gjort.

Gammel 20-01-13, 18:39   #17
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gå for eksklusiv hvit eller spraytan om du må ha farge. Jeg er overrasket over hvor mange som ville tatt solarium. Solarium er usunt, det setter fart i aldringsprosessen, og øker hudkreftrisikoen. Og ingen av delene er verdt 5 dager med farge i sydlige strøk.

Gammel 20-01-13, 18:56   #18
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Smør deg godt når du er der sier jeg bare. Sola på den andre siden er virkelg preget av hull i ozonlaget selv om det blir gradivs bedre. Minst faktor tredve. På New Zealand ble jeg seriøst solbrent selv om det var tungt overskyet og jeg kjente det prikket i fjeset og på armene om jeg satt ute i lunjsen bare.

Jeg ville nok også tatt litt solarium bare for å få bort den verste blåhvitfargen. Selv om jeg er veldig skeptisk til solarium i utgangspkt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-13, 19:08   #19
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Jeg skal være innendørs mellom kl. 8 og 16 så slipper den kraftigste sola. Og planen er god solkrem, ja.

-Jim Carrey-
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.