|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Brun og blid, eller?Om fire uker skal jeg til Melbourne og Bangkok. Det hadde vært fint om jeg hadde bittelitt farge på beina og armene før jeg dro. Dette er en ny problemstilling for meg. Hvordan bli brun på vinteren?
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?
Tips til hvordan man får det pent? Produkter?
![]() |
#4 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brun og blid, eller?Jeg hadde tatt litt solarium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?Jeg hadde valgt solarium. Ikke så mye, men bare for å forberede huden på litt sol og varme.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Brun og blid, eller?Jeg ville nok også tatt litt solarium. Ellers kan jeg anbefale kremene fra St. Tropez som gir gradvis farge. Jeg bruker både en for ansiktet og for kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Brun og blid, eller?Selvbruning på vinterblek hud tror jeg er ekstremt vanskelig å få pent uansett produkt altså. Jeg ville gått for litt solarium.
![]() |
#10 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?Jeg hadde også tatt solarium. Så får du litt beskyttelse mot sol fra Australia. Underlag. Selvbruningskrem gir vel ikke det..?
![]() |
#11 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brun og blid, eller?Men, en liten avsporing, med tanke på det å ha grunnlag og begynt å beskytte og forberede huden på sol: Jeg ble fortalt en gang at det ikke har noe for seg, siden solariumssola og Sola sender ut UV på forskjellige bølgelengder(?), og derfor trenger ned i forskjellige hudlag.
![]() |
#12 |
|
Det har jeg også hørt. Dette er uansett ikke en solferie. Jeg vil bare føle meg vel når jeg er formelt og sommerlig antrukket. Det er kleskode på de skolene vi skal besøke.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?De det er mye sol er det ofte mer attraktivt å være lys, jeg tror ikke noen kommer å synes at det er negativt at du har lys hud, de er bare vi som er innarbeidede med st man ikke skal vise leggene før de er litt brune. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Tja. Var ganske solariumsbrun i sommer, og gikk med friskt mot ut i norsk sommervær uten veldig høy faktor. Skulle tro jeg hadde grunnlag for å tåle litt, men hjelpe meg så mye eksem jeg fikk, og så plaget jeg ble. Så grunnlag eller ei. Smør deg godt når du skal ut i ordentlig sol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?Jeg har spraybrunet meg to ganger før jeg skulle på weekend i sydlige strøk og ønsket å gå barlegget uten å skremme folk. Anbefales, blir veldig jevnt og fint og så er man brun overalt. Varer en ukes tid eller så.
![]() |
![]() |
#17 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Brun og blid, eller?Gå for eksklusiv hvit eller spraytan om du må ha farge. Jeg er overrasket over hvor mange som ville tatt solarium. Solarium er usunt, det setter fart i aldringsprosessen, og øker hudkreftrisikoen. Og ingen av delene er verdt 5 dager med farge i sydlige strøk.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?Smør deg godt når du er der sier jeg bare. Sola på den andre siden er virkelg preget av hull i ozonlaget selv om det blir gradivs bedre. Minst faktor tredve. På New Zealand ble jeg seriøst solbrent selv om det var tungt overskyet og jeg kjente det prikket i fjeset og på armene om jeg satt ute i lunjsen bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Brun og blid, eller?Jeg skal være innendørs mellom kl. 8 og 16 så slipper den kraftigste sola. Og planen er god solkrem, ja.
![]() |
|
|