|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Vi er en hel vennegjeng som skal reise til Danmark med barna. Vi har leid et hus med svømmebasseng og masse fasaliteter rundtom. I etterkant har vi fått tips om at man kan få en overraskende høy forbruksregning etter oppholdet. Noen som hørt om dette eller har erfaring med det? Evt. hvor mye penger man må påberegne i forbruk på en uke? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Tja, overraskende høy er den bare hvis man tror at man har bodd på hotell med strømmen inkludert, tror jeg. Jeg mener å huske at strømregningen ikke var helt på viddene da vi var der, men helt sikker er jeg ikke, for det var svigers som betalte.
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Mener vi fikk regning på ca.1000 for en uke ifjor sommer. Fire voksne og tre barn, innendørs boblebad. Barna badet vel nesten hver kveld mener jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Vi var i Liseleje for halvannet år siden i dårlig sommervær, og laget middag fem av sju dager. Vasket klær, brukte boblebad og steambad, støvsuger osv og levde som vi gjør hjemme. To voksne og to barn, betalte 184.- kroner for strøm.
|
|
|
#5 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Leide sommerhus gjennom novasol i Danmark med innendørs basseng. Strømregningen var på 3-4000 kr, så en god del høyere enn vi hadde forventet. Og huset hadde varmepumpe til bassenget.
|
|
|
|
#6 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Å leie hus med basseng drar en del på strøm- og vannforbruket. Du betaler for strøm OG vannforbruk. Vi var 10 stk som leide hus en uke i fjor sommer. 6 voksne og 4 barn. Vi hadde null restriksjoner på bading, dusjing og bruk av dusj og boblebad. Vi kjørte oppvasmaskina 1-2 ganger hver dag, og vi vasket og tørketromlet klær. Vi betalte litt over 3000 kr for strøm og vannforbruk.
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Vi bodde ganske fint, i et lite hus med hage og automatisk port. Lys og slikt til innkjørsel, gang og utelykter var i stor grad automatisert til å slå seg av etter få minutter. Varmtvannsberederen var ganske liten i forhold til det vi er vant med, så vi måtte økonomisere dusjingen for at det skulle rekke til alle. Oppvaskmaskinen gikk maks en gang for dagen, og knapt det. Strømregningstillegget var ikke stort. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2013
![]() |
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Takker for svar |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Jeg husker ikke hva vi betalte til slutt, men husker at det ble dekket av depositumet og at vi faktisk fikk litt penger igjen av det (begge gangene vi har leid hus med basseng via Novasol).
|
|
|
#11 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Strøm betales alltid utenom leien av sommerhus hos Dancenter, Dansommer, Novasol og Feriepartner. Har leid hos alle.
|
|
|
#12 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Novasol Danmark, noen som har kjennskap?Vi har bestilt sommerhus på Bornholm (
|
![]() |
|
|