Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Reklamasjon på ytterjakke, hvor lenge?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-13, 13:27   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Reklamasjon på ytterjakke, hvor lenge?

Jeg fikk en parkas fra Skogstad til jul for et drøyt år siden.
Den er pent brukt, er en av to vinterjakker jeg har og den andre har nok blitt mer brukt enn denne.

Nå oppdaget jeg at den har sklidd ut i en søm helt øverst på den ene armen. Den har sklidd ut ganske mye (5-7 cm) og stoffet har frynset seg en del sånn at det blir vanskelig å sy den sammen igjen. Det er dessuten en jakke med ganske god vannsøyle, og om jeg tråkler sammen selv må jeg sikkert regne med å bli våt.

Spørsmålet mitt nå er om det er vits i å forsøke å reklamere på en jakke kjøpt i desember 2011? Jeg har kvittering og mener jo selv at det er reklamasjon, men vil forhøre meg litt før jeg tropper opp i butikken.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 13:40   #2
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Reklamasjon på ytterjakke, hvor lenge?

Du har to års reklamasjonsrett.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 13:42   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jada to år, men de kan kreve å reparere den da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 13:47   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Supert, takk!
De må gjerne forsøke reparere den, jeg ser bare at jeg ikke vil klare det selv. Jeg vil bare ha jakke jeg kan bruke og som holder tett.

-Pippi
Gammel 25-01-13, 16:33   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man ser jo på jakken om den er generelt slitt, møkkete og behandlet bra/dårlig. Om den ser fin ut ellers, men har sklidd ut i sømmen, så vil jeg tro at de fikser den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 17:55   #6
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Her er litt om dine rettigheter i forbindelse med reklamasjon: http://www.forbrukerradet.no/dine-re...år-noe-er-feil

Gammel 25-01-13, 19:38   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Jeg har vært i butikken og fikk bytte uten problem. De hadde ikke jakken inne lenger men tilbød å sjekke om de kunne skaffe den, eller jeg kunne finne noe annet.

Jeg fant en perfekt dunjakke/kåpe og gikk for den. Forandring fryder.
http://www.skogstadsport.no/kolleksjon/dame/pippa.aspx

-Pippi
Gammel 25-01-13, 20:02   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så bra at det ordnet seg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.