![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Java-problemerJeg har problemer med Java på maskinen min. Har en nesten ny pc med win 7 og bruker Chrome som nettleser om det har betydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Java-problemerNår du avinstallerer Java, restarter du maskinen din før du laster ned den nye versjonen?
![]() |
#3 |
![]() Sv: Java-problemer
Hm... det husker jeg ikke om jeg gjorde. Jeg skal forsøke å gjøre det nå. Sist redigert av Lhi-My : 27-01-13 kl 23:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Java-problemerHenger her og lurer på det samme, for i tillegg til ørti andre dødelige problemer denne laptopen har for tiden er javagreia det som til slutt ble spikeren i kista her.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Java-problemerDet skjedde hele tiden hos meg også, på gamle-laptopen. Har fått ny nå og det skjedde igjen, men da var det en innstilling, jeg måtte "skru på" Java. Jeg er jo like teknisk som en toåring, men her kom det opp beskjed og fremgangsmåte helt automatisk da jeg fikk beskjed om å installere Java (som allerede var installert). Har Windows 8. Aner ikke hvorfor det var sånn på den gamle, så lite hjelp herfra, dessverre.
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Java-problemerSkriv chrome://plugins/ i nettleseren, og se om du får opp Java på listen. Kanskje du må aktivere den?
![]() |
#9 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Java-problemerJeg hadde samme problem i dag, på Windows 8. Problemet var den Java-versjonen som allerede lå på maskinen, den var ikke mulig å avinstallere på vanlig vis. Jeg måtte laste ned og kjøre et eksternt verktøy for "rå" avinstallering, Revo Uninstaller, leste om det i en bloggpost da jeg søkte, det finnes sikkert mange sånne. Brukte denne, fikk fjernet Java 7 Update 9 100%. Så installerte jeg den nyeste update'n, Update 11 på nytt, startet om, og nå virker det. Det er ikke så viktig hvordan du fjerner den gamle, bare at den blir helt avinstallert, det var i alle fall problemet hos meg.
![]() |
#10 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Java-problemerFikk for øvrig følgende link av en kollega i dag, muligens mer "comme il-faut": http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall/en
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
![]() Sv: Java-problemerI det siste har det vært forsøkt DDoS angrep (Denial of Service) på diverse nettsteder som bruker Java som betalingsmulighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: Java-problemerNeida, det var ikke det som var problemet, Royal. Akselianes løsningsforslag fikset problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|