Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-07, 23:14   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg blir helt GAL av enslige sokker!

Har en stor kurv på badet hvor alle enslige sokker havner i påvente av en partner ... Og den er stappfull!

Hvor er alle sokkene som ville gjort de stakkars enslige sokkene til par?!

(Kan de forsvinne i maskina og bli skyllt ut med vannet ...? )

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:15   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Gjør som meg; jeg kjøpte 20 like par for ikke lenge siden. Problemet løst, alle har alltids en partner.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:17   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Gjør som meg; jeg kjøpte 20 like par for ikke lenge siden. Problemet løst, alle har alltids en partner.

At jeg ikke har tenkt på det før, det var jo helt genialt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:20   #4
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Samme problemet her.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:23   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Gjør som meg; jeg kjøpte 20 like par for ikke lenge siden. Problemet løst, alle har alltids en partner.

Det samme gjør jeg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:24   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg er helt sikker på at det bor et sokketroll i min vaskemaskin - det spiser sokker til middag.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:24   #7
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Gjør som meg. Jeg har gjort opprør mot sokketrollet, og kjøper f.eks 5 like par.

Nuvel den høyeste risikoen du tar er at du må matche en litt blass blå sokk, med en fersk blå sokk.
I`ll survive.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:53   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg har også en kurv i skapet som jeg samler enslige sokker. Tror noen havner i hjørnet på dynetrekk, selv om jeg selv mener at jeg er øye med å sjekke dette. Men uansett så kan ikke alle de jeg har liggende være i et sengetøy....
Er fristet til å gi blaffen og bare kaste denne ladningen av og til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 23:56   #9
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg vet ikke hvor de er. Har sluttet å gruble på det.
De enslige sokkene lever sitt eget liv i "rentøyskurven". Jeg gir liksom ikke opp at den andre skal dukke opp, før eller siden.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:09   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg har en svær Elfa kurv med enslige sokker. Jeg lurer på hvor lenge jeg skal ta vare på dem. Jeg må kanskje ha 2 kurver. En med de nyeste, og en med de eldste. Når det har gått et halvt år uten at den andre har dukket opp kan jeg nok kaste dem.

Hva gjør dere med de enslige sokkene? Skal vi ha sokkedater?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:12   #11
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Her er det et lite berg fullt av enslige sokker som venter på partnere og jeg fatter bare ikke at det går ann! Hvor blir de av da? Det er jo helt umulig at de kan forsvinne alle hundreogsnørrogførti!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:15   #12
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Sakset fra et helt annet sted på nettet:
Det er fullt mulig å løse to av verdens viktigste og mest uforklarlige
fenomener i en og samme sleng:

* Hvor kommer støv fra?
* Hvor blir det av den andre sokken?

Sannheten er den at sokker egentlig er kannibaler. I kriker og kroker, i skittentøykurven, i gymbagen, under sofaen, utkjempes en kamp på liv og død: Spis eller bli spist. Sokkene kaster seg over hverandre i forrykende blodig slagsmål. Det er en utrolig styrke i en tilsynelatende utslitt gammel tennissokk. Minner mye om hanekamp for de som har sett det. Begge sokkene angriper med det de har, og det blir en brudulje av en dott der tråder og
strikker virvler som i en sentrifuge.

Før eller siden vinner den ene sokken, og avslutter kampen med langsomt
å kvele sin motstander.

Så trekker vinnersokken sin motstander bort til et mørkt og stille sted.

Der skjer noe som man må ha sett for å tro:
Sokken oppfører seg som en slange.

Langsomt vider den gapet opp og sluker sitt bytte helt.

Siden går den nærmest i dvale mens den fordøyer sin motstander.


Men det er klart ingen klarer å fordøye en sokk 100%.
Naturen går sin gang, og etterhvert kommer restene ut den naturlige
veien.

I form av støv.

Støv er altså sokkefæces, eller dritt for å si det folkelig.

Man kan ofte se hele "kaker" eller "klumper" av dette, folk kaller det hybelkaniner, det er egentlig helt fersk sokkeavføring.


Jeg har tro på den forklaringen, for her i huset forsvinner det ofte en sokk og hybelkaniner dukker opp like ofte

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:16   #13
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Har betemt meg for å slutte å irritere meg over de enslige sokkene våre. De blir stappet ned i en skuff etterhvert som de dukker opp og en gang innimellom gjøre jeg ett litt sløv forsøk på å gjennopprette sokkeekteskapene. Drefser de som oftest i søppelen og kjøper inn nye ca 2 ganger i året, da helst i samme farge.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:55   #14
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg er visst litt pervers som liker å gjenforene sokkene med partneren.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 01:13   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Er jeg den eneste som ikke plages med enslige sokker? Har aldri opplevd å miste noen, jeg. *banker i bordet*

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 12:24   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Storepoden får bare like sokker,
Mannen i huset får bare like sokker,
Jeg kjøper kun like sokker.

VI har et berg av like sokker. Når jeg kjøper nye, blir alle gamle sokker kastet slik at det ikke finnes nyanseforskjell i stor grad iallefall.

Problemet med sokketrollet har hvertfall begrenset seg kraftig her i huset etter jeg gjorde dette.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:33   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Jeg som bestandig har vært så nøye med sokker i par før vask og etter vask begynner å få et problem her i huset nå. Sokketrollet har ankommet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:48   #18
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Like sokker er tingen !!
Har maks liggende parløse sokker i en mnd, så går de i søppla.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:11   #19
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Sokketrollets far bor i dette huset... Her er kurven med enslige sokker full ganske ofte... *lat* Er ikke ofte jeg driver parring av sokkene da, det er når jeg ser at det har minket veldig i sokkeskuffene til ungene

Har i grunn mye annet å gjøre enn å drive datingbyrå for sokker.

Kjøper rådet om like sokker

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:40   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt seriøst - hva ER det med enslige sokker?!

Alle de enslige sokkene er i sokkehelvete. og mammaen min er overbevist at hun havner der en gang og.. for DET er det ekte helvete

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no