Hjelp, vi skal få en katt!
Vi skal hente en kattunge, antagelig neste uke. Kattungen er da 11 uker. (Mor skal steriliseres).
Mannen min har hatt katt før, jeg kjenner at jeg er nervøs. Er det vanskelig å ha en katt?
Hva må kjøpes inn? Jeg forstår at vi trenger matskåler og en kasse med sand. Hva mer?
Trenger den bur når vi skal kjøre en halvtimes tid med den fra der vi har hentet den?
Er det grunn til å tro at katten kan være hjemme alene fra dag 1? (ikke i evigheter, men type 8 timer, vanlig arbeidsdag). Jeg er litt preget av kollegaer som er blitt hundeeiere og knapt har vært på jobb siden august.
Er det i det hele tatt grunn til å tro at jeg ikke vil greie å ha en katt? *nervøs* Mer jeg/ vi bør huske på?
En kollega mente vi burde gnidd en katt opp i barnas ansikter først så vi fant ut om de var allergisk. Det har jeg jo selvsagt ikke gjort, men det kan vel gå bra likevel? Barna er ikke allergisk mot noe det vi vet, storebror reagerte litt på pollen ifjor, men fikk i år ikke utslag. Han er testet for katt med negativt utslag, aldri reagert på noen dyr.
|