Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tips meg om en god foundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-13, 15:16   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips meg om en god foundation

Jeg har ganske "tynn" og veldig lys hud. Jeg ser sliten og fæl ut, rett og slett. Både de blå ringene under øynene og pigmentflekkene over overleppa skulle vært skjult. Men hva hva kan få meg til å se litt friskere ut, uten at jeg ser påfallende sminket ut? For jeg vil ikke at det skal se ut som jeg har et tykt lag i fjeset, heller. Tips?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 15:30   #2
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Tips meg om en god foundation

Jeg sverger til en Armani-foundation, "Designer Lift". Jeg syns den dekker bra men med et veldig naturlig resultat. Når jeg bruker den får jeg mye skryt for den fine huden min. Jeg har også en del pigmentflekker, helt borte blir de ikke men de synes veldig lite.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 20:32   #3
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg bruker denne fra Max Factor. Føler ikke at jeg er dekket av sminke og har fått kommentarer på at huden ser naturlig ut til tross for at jeg bruker foundation.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 21:00   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker ikke foundation, men en farget dagkrem fra dermalogica, og jeg syns den dekker ganske bra over, og gir en naturlig glød til huden uten at man ser sminket ut. Det finnes prøvepakker av denne, så det er mulig å prøve før man kjøper en såpass dyr krem.

Gammel 02-02-13, 21:09   #5
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Mary Kays liquid foundations, de kommer for både tørr/normal hud og fet-kombinert og ser veldig naturlige ut.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 21:17   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har slutta å bruke foundation og gått over til Estee Lauder sin Illuminator og Bare Mineral-pudder, med eventuelt concealer der det trengst ekstra og er svært fornøgd med det. Eg har lys og rødspettete ansiktshud, og synest Bare Mineral-pudderet gjer at eg ser mykje mindre sminka ut, samtidig som eg får jamna ut ansiktsfargen og ikkje er slike rødspettete.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 09:07   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar, dere!
Nå skal jeg sannelig sjekke ut noen av disse.

Gammel 03-02-13, 09:13   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Bruker concealer fra Clinique og foundation fra ID. Ingenting slår ID!

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 13:04   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker denne:

Gammel 03-02-13, 13:10   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Color Ideal fra Lancôme best. Men når det gjelder foundation hjelper det egentlig lite med anbefalinger fra andre, siden det som funker for en kan være totalt mislykket på en annen. "Ingenting slår ID!" er for eksempel et totalt feilslått råd for meg som ser ti år eldre ut med det i fjeset. Det beste er å gå i et parfymeri og spørre om forslag til din hudtype, og gjerne få med noen små prøver så du kan teste på egenhånd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 13:20   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Teste ut, ja. Kanskje vært greit å få prøver. Pleier de å ha det?

Gammel 03-02-13, 13:28   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De pleier å ha små plastbeger som de fyller med de du vil prøve, og så de merker dem med navn og nummer så ikke du går i surr.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 13:29   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Enig med FiliFjonka, du må prøve deg frem. ID er helt feil for meg også, jeg bruker en kremaktig sak fra Shiseido som er bra for min tørre hud.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 19:30   #14
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Be om prøver ja. Jeg fikk prøve en fra Lancome og YSL Le Teint Touche Eclate Foundation, og endte opp med YSL. Den er kjempelett og finnes i et godt fargeutvalg. Jeg er veldig lys i huden, men trengte ikke den lyseste for en gangs skyld. Den fra Lancome skulle også være lett, men jeg følte den ble som en maske på meg.
Veldig glad jeg prøvde de hjemme, for i butikken hadde jeg nok gått for Lancome sin.

Ellers elsker jeg Glo Minerals Pressed Base, har brukt den i åresvis. ID blir helt feil på meg også, den ser maskeaktig ut og jeg blir veldig tørr av den.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 20:30   #15
halaisa
Aktiv

halaisa sin avatar

Medlem siden: Feb 2013
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Jeg bruker Glo Mineral sitt mineralpudder, det dekker godt men ser naturlig ut synes jeg.

halaisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.