Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gulvteppeutfordring

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 21:40   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Gulvteppeutfordring

Ja jeg har en utfordring til dere som kan interiør.

Jeg har en liten stue der jeg trenger et gulvteppe under salongbordet.
Sittemøblene er svart skinn og de øvrige møblene (salongbord, tvbenk og lite skap) er i mørk tre. (Mahogny-stil.)
Veggene er stort sett i tre (hyttefeeling) og vindusveggen har en rød tapet. Terassedør, kjøkkendør og skilledør er rød og grønn + glass. (Ja, vi leier og kan ikke gjøre de store endringene.)

Jeg trenger et gulvteppe som er relativt lett å støvsuge, som er behagelig mot føttene (og ungene som velter seg under bordet) og som ikke koster vett og forstand. Dvs så billig som overhode mulig.
Klarer dere å komme opp med noen forslag? (er dere jammen gode).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 23:54   #2
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulvteppeutfordring

Hva slags butikker har du i nærheten? Det er vanskelig å finne noe som passer helt, men tepper av typen flatvevd polyamid med gummiert bakside er billige, lett å støvsuge, så lette å løfte og brette at du kan legge de i vask i badekaret ved større uhell. De er også mykere enn flatvevde syntetiske tepper, som er harde å gå på, men ellers lette å rengjøre. Flatvevd ull er bra, men som regel fra 1000 kroner og opp for et teppe som passer til en sofagruppe. Noen tepper er svært glatte og du må kjøpe sklisikkert underteppe som koster en hundrelapp. Det slipper du med gummiert bakside.

Europris har billige saker. Utvalget varierer veldig fra butikk til butikk. Men du finner skjelden noe under 499. Som dette i grått. http://europris.no/kunder/europris/e...=sym,3,0,0,0,0

Bohus har endel billige tepper. Jeg har dette, http://www.bohus.no/tekstiler/tepper...teppe-140x200/, mener at jeg fikk det for 499 under et salg. Enkelt å rengjøre, men jeg oppfatter det som noe hardt og det kan skli litt. Jeg har vasket det med vann, og må bruke antiskli under. Jeg ville heller valgt dette, http://www.bohus.no/tekstiler/tepper...eppe-133x1901/ det er også 499, men teppet er litt lite. De har større i samme serie, men da koster det 699. Det virker knallbra å rengjøre. Prøv å ta på de forskjellige teppene i butikken.

Shaggy, floss og lang lugg ser bra ut, men jeg mener de er for tungvinte å rengjøre.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:49   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulvteppeutfordring

Takk for gode tips Mrs. S.
I prisklasse tenker jeg mellom 500-1000 (helst mot 500,- )
Jeg bor i midten av Stavanger, og har de aller fleste butikker i en kort bilkjøringsnærhet.

Her er stuen jeg trenger teppe i:


Til nå har jeg hatt de to små røde flossteppene fra Ikea. For det første er jeg lei av røde tepper, for det andre HATER jeg floss! Det er godt å trø på, men himmel så upraktisk med unger og bikkje i hus.
Jeg kunne tenkt meg noe lysere. Gjerne noe i pledd-fargene.
Det er dette pleddet fra Jysk jeg har. Og det er en beige farge.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:54   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulvteppeutfordring

Jeg har et lyst fra Skeidar.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 14:57   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulvteppeutfordring

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har et lyst fra Skeidar.

Link? Bilde?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 22:15   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulvteppeutfordring

Det er kjøpt i Kr.sand på salg, var vel opphørssalg. Mamma som kjøpte uten at jeg så det. Det går i sort, lyst og noe lillatoner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 14:31   #7
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulvteppeutfordring

Hva med dette; http://www.skeidar.no/produkter/inte...r/mandal-teppe

Pen farge (kanskje litt likt pleddet) og ikke så ille pris.

Eller kanskje greit å se alle fra Skeidar; http://www.skeidar.no/produkter/inte...per/gulvtepper

(Jeg kan nada om interiør altså, men Skeidar har mye fint, og noen av de gulvteppene jeg hadde pre-sambo kom derfra. )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no