|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
![]() Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Jeg og samboeren min bor for tiden i en kjellerleilighet. Huset skal imidlertid snart selges, og vi må flytte. Tenker å flytte i nærheten av en by som har universitet/høgskole med godt utvalg av studier... Har tenkt litt på enten Trondheim eller Oslo, mulig Bodø... Men vi har ikke bestemt oss enda. Det avhenger også litt mtp leiepriser osv. Vi vil komme til å ha kun 1 inntekt, mulig 1,5.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Før dere vurderer sprø ting som det, så ville jeg funnet ut hva det er dere vil studere, og sett på om ikke noen mindre/usentrale høyskoler/universitet kan tilby disse studiene. Hva med Grimstad, f eks?
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Bo på en campingplass kan dere vel. Nå går jeg utfra at det ikke er barn i bildet her. Er det det, så syns jeg ikke noe om det.
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Jeg kjenner noen som bodde over et år i campingvogn. Men de hadde lett tilgang på bad og dusj, siden vognen stod i en hage til noen de kjenner. Kjenner også en singel person som bodde i en vogn i lengre tid, det gikk også fint.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Tror det blir vanskelig å finne et gratis sted man kan stå over tid.
![]() |
#6 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Vi bodde et år i båt (mannen i over 2), og det er vel ikke veldig annerledes enn campingvogn. Funket kjempefint, og vi elsket det!
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?I Oslo ville jeg heller kjøpt noe sånt som dette enn å bo i campingvogn: http://www.finn.no/finn/realestate/h...4&areaId=20061
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Hvis dere skal studere kan dere leie studentleilighet. Om man er villig til å bo på Lillestrøm i stedet for Grünerløkka er priser også helt anderledes.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Først og fremst må man ha et sted å plassere campingvogna. Dere trenger å knytte dere til strøm, ha tilgang på vann og toalett. Enten må dere få stå på tomta hos noen eller på campingplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Jeg ville sett på muligheten for studentleiligheter på studiestedet. I Trondheim kan du bo her for kr 4.500 pr mnd https://www.boligtorget.no/sit/Housing/Boligtype/42/
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Lurer også på hvordan dere har tenkt å få satt opp en brakke eller campingvogn på en tomt og få knyttet dere mot et strømnett, og også toalettmuligheter.
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Jeg kjenner noen som har bodd i campingvogn siste 1,5 året, de bygger hus mens de bor der. De har 1 barn å det har i grunn ikke vært noe problem i følge de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Jeg tror ikke det å bo i campingvogn i seg selv vil være et problem. Man kan jo få dusjet etc på treningssenter etc (billig å trene gjennom studentidretten stort sett) - utfordringen er vel å få plassert den. Jeg vet om to campingplasser i Trondheim. de ligger mellom 1 og 2 mil unna trondheim sentrum.
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?
Jeg også tror det er fullt mulig å bo i en campingvogn. Problemet er bare at jeg ikke tror det er mulig å gjøre det "gratis" eller billigere enn de knøtteleilighetene/hyblene som Polyanna linket til.
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?I Oslo tror jeg ikke det er noen helårs campingplasser. Der sanitæranlegg og alt er oppe. De fleste stenger rundt oktober og åpner først i mars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Man trenger hverken strøm, tilknytning til kloakk eller vann når man bor i campingvogn. Det man trenger et sted man kan stå og tilgang på en bensinstasjon hvor man kan tømme toalettet, kjøpe gass og fylle vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Da hadde jeg heller studert på et lite sted der leieprisene er noe helt annet enn i Oslo og forsåvidt Trondheim. Hva ønsker dere å studere? Høyskoler finnes det mange steder og mange av dem har veldig ok studentmiljø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
Dette er ikke helt sant. Det er ikke alle campingvogner som kan bruke gass. Det er heller ikke alle bensinstasjoner som tillater tømming av toalettet (går sikkert en gang, men i flere måneder?)
![]() |
#19 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man bo i ei brakke eller campingvogn? På heltid?Skal dere bo billig kan dere finne en skole som ikke er i storbyen og så bo i skogen i telt. Dusj og fylling av vann gjør dere på skolen. Jeg vet om en eller to som har gjort det slikt, mennesker som er friluftsinteresert oguten barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|