Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjøre i Bergen eller Stavanger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-13, 22:06   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hva gjøre i Bergen eller Stavanger?

Jeg har tenkt å overraske 11 åringen med en helgetur! Det har vært mye stress,mas og kjefting i det siste så vi to trenger en kjekk helg med mye positiv oppmerksomhet! Hva kan meg og gutten finne på i Bergen eller Stavanger?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 22:07   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjøre i Bergen eller Stavanger?

Når tenker dere å dra, da?

Gammel 12-02-13, 22:11   #3
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Vi har ikke bestemt helg men det blir nå på våren! Skjer det noe spennende i en av byene legger vi turen da!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 22:13   #4
TwinFusion
Møllspist

TwinFusion sin avatar

Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
TwinFusion er litt kul
Standard

Nå bor ikke jeg i Stavanger lengre så jeg aner ikke hva som foregår der, men du kan jo ta en titt på Region Stavanger.

Gammel 12-02-13, 22:55   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Stavanger kan dere:

-gå på Oljemuseet
-dra til Vitenfabrikken
-generelt er Stavanger gode på museer og tilrettelegging for barn
-ta en tur til Ullandhaugtårnet (kafé om søndagen og fin utsikt)
-tur på strendene
-akkurat nå kan dere skøyte på vannene
-klatre i Sørmarka Arena (klatrevegg)
-det er tre ishaller med skøyteutleie
-svømmehallen
-Gamlingen, helårs utendørsbad
-koselig sentrum, mye å se. Båter på kaiene
-fint bibliotek, også med data/ tv-spill etc
-kino med mange saler midt i byen
-Jernaldergården
-flere bowlingsteder, hvorav ett midt i byen
-go-cartbaner
-

Dette er noe av det min 11-åring liker. Kommer nok snart på mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 23:03   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Bergen er det fint å gå på
- VilVite
- på Kunstlab, som er kunstmuseenes barnetilbud
- å gå i Rosenkrantztårnet, og i Hanseatisk Museum
- å reise opp på Fløien eller Ulriken
- Kanskje på Akvariet.

Og så må dere gå på Madam Bergen og spise fiskekaker til lunsj. Helt obligatorisk når man er i Bergen med barn. Eventuelt spise på det nye Fisketorget.

Sjøfartsmuseet er mine barn glad i, men selv synes jeg at det er ganske kjedelig.

Naturhistorisk museum har nettopp åpnet Dr. Proktor utstillingen, men om dere kommer fra Oslo har dere sikkert allerede sett den.

Det kan være fint å gå på Gamle Bergen og de har egne barneomvisninger.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 23:05   #7
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Begge byer er kjent for "stemning" på deres tippeliga arena. terminliste for de første rundene er satt:

fre 15/3 Viking - Molde
lør 16/3 Brann - Vålerengen (er vel den av disse kampene jeg kanskje ville vært mer forsiktig med å reise på sammen med barn om dere ikke er vant med dette, såkalt risiko oppgjør og seriestart)

lør 6/4 Brann - Molde

søn 14/4 Viking - Odd

lør 20/4 Viking - Brann

som 11åring hadde jeg ihvertfall digget dette og som pappa lett tatt turen ved muligheten for en sånn aktivitet. Byene i seg selv kjenner jeg for lite til men besøkt Stavanger og Viking Stadion selv på dagstur med den gang 9åring. vi koste oss en lang søndag langs bryggen, oljemuseet, lekeparken utenfor osv. taxi til flyplassen med knapp tid derimot fra stadion den anbefales ikke.

Sist redigert av Wingman : 12-02-13 kl 23:09. Årsak: olje var det
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-13, 23:09   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott, Merch!

Og ja, hvis gutten liker fotball, kunne det nok latt seg ordne med en liten omvisning på Viking Stadion. Det er nytt og fint og man kan slumpe på spillere. Dessuten kan man se på at de trener på treningsbanen rett bak stadion.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.