|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Borte
|
Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Etter tråden om hestelasagnen til Findus så fikk vi konstatert at de færreste på FP kjøper frossen lasagne.
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Frossen lasagne har jeg aldri smakt tror jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg får meg ikke til kjøpe verken kyllingfarse eller svinekjøttdeig av en eller annen grunn. Jeg har prøvd begge deler en gang og spiser det hvis jeg får det servert, men velger det ikke selv.
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg er heller ikke noe glad i verken kylling- eller svinekjøttdeig. Lagde en gang noen kjøttboller som var blanding av karbonadedeig og svin, de var forresten gode. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi kjøper karbonadedeig eller kjøttdeig innimellom, aldri kylling- eller svinekjøttdeig. En gang i blandt spiser vi pølser (Gilde kjøttpølser eller grillpølser), og så spiser vi gjerne ulike typer salami. Ellers ingen andre farseprodukter, og det er sjelden vi spiser hel-/halvfabrikata.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi kjøper wienerpølser og karbonader fra Gilde, og det er nesten utelukkende Poden som spiser det. Karbonadene stekes og brukes i hamburgerbrød som skolelunsj, og noen ganger som kjapp middag før speidermøte; pølser brukes også noen ganger som kjapp-og-lettvint middag til ham når mannen og jeg har andre middagsplaner. Stort sett spiser han karbonade eller pølse til middag omtrent en gang i uken. Kjøttdeig og karbonadedeig kjøper jeg aldri, men kyllingkjøttdeig bruker jeg til kjøttboller og pastasaus. Til taco bruker vi kyllingfilet i biter.
|
|
|
#7 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Det er vel egentlig bare karbonadedeig. Noe pølser også, spesielt i grillsesongen. Vi prøver å kjøpe grove, ferske pølser, de er utrolig gode og smakfulle. Spesielt lammepølsene. Målet er vel egentlig å lage pølser selv, vi har fått opplegg til Kenwooden i gave, men det var visst ikke så enkelt å komme i gang.
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Alle typer farse-og kjøttdeig. Og pølser, men jeg sjekker kjøttinnholdet. Produkter som kun skal varmes opp kjøpes aldri (utenom pølser, da). Og leverpostei, det glemte jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi bruker egentlig lite farse- og blandingsprodukter. Ungene spiser pølser innimellom, og så kjøper vi karbonadedeig og leverpostei. Og det er vel det.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg glemte også leverpostei.
|
|
|
#12 |
|
Viser tenner
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi kjøper stort sett aldri kjøttdeig, men karbonadedeig fra ulike produsenter. De få gangene vi kjøper/spiser pølser, ferdige kjøttkaker/karbonader, så er de utelukkende fra Gilde. Pølser kjøper vi en sjelden gang også fra den lokale kjøttprodusenten, og da kun kjøttpølsene som har høy kjøttprosent. Frosne retter med kjøtt spiser vi aldri. Ungene kjøper en sjelden gang frosenpizza, men jeg husker ikke sist jeg spiste det. Fiskefarseprodukter kjøper jeg helst hos lokal fiskehandel, men Vesterålens fiskeboller blir kjøpt/spist en gang i blant.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Vi kjøper karbonadedeig, salami, leverpostei/ baconpostei og noe pølser. Vi prøver å kjøpe pølser av god kvalitet, men det sniker seg nå inn litt ymse. Det hender at vi kjøper elgkarbonader, men helst lager vi slikt selv.
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Karbonadedeig fra Gilde eller Coop. Pølser med høyt kjøttinnhold (78%) fra Gilde eller mest Coop. Paté fra Finsbråten og Vossafår av og til. Har kjøpt Gilde kjøttboller i brune poser en sjelden gang. Kan ellers ikke komme på at vi bruker hel eller halvfabrikata med kjøtt.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Frossenlasagne var sånt vi drev med på 80-tallet
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Jeg kjøper karbonadedeig, pølser (Gilde) og innimellom kjøttkaker/boller når jeg ikke gidder å lage selv.
|
|
|
#17 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Karbonadedeig. Det bruker jeg til wraps, vårruller, lasagne og pasta bolognese. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Nesten ingen, bortsett fra wienerpølser, egentlig. Da kjøper vi enten gilde, grøstad eller oslowiener fra Mathallen. Det hender også jeg kjøper lammeboller og elgkarbonader på Bondens marked.
|
|
|
#19 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?Karbonadedeig fra Gilde samt kyllingkjøttdeig og wienerpølser fra Prior. Leverpostei spiser barna (Stabburet), samt at de spiser kyllingsnuggets fra Prior. Bruker vel egentlig ikke noen ferdiggreier. Jeg mister fullstendig matlysten hvis jeg støter på noe ulumsk når det kommer til mat og spesielt kjøtt, så da er det greiest å lage det selv.
|
|
|
|
#20 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Farsemat, blandingskjøtt og ferdigprodukter - hvilke bruker du?
Nei, det er det ikke. Det er rent, oppmalt oksekjøtt.
|
![]() |
|
|