Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

First price

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-13, 15:00   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

First price

Kjøper dere produkter fra First price?
Hva kjøper dere i såfall?
Dere som ikke kjøper det, hvorfor gjør dere ikke det?
Er man ikke opptatt av kvalitet om man kjøper first price-produkter?

Leste en kommentar under en artikkel om hestekjøtt i lasagne og ble nysgjerrig. Det sto at om man kjøpte First price- produkter så er vel ikke kvalietet så nøye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 15:03   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: First price

Jeg kjøper eggene i 18-pakning og pepperskinken til first price.

Pepperskinken synes jeg faktisk er bedre enn andre merker.

Sist redigert av gnuri : 15-02-13 kl 15:34.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 15:06   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Har ikke forsøkt så mye, men vil gjerne se om noen har gode erfaringer her inne

Håndsåpen lukter godt, snørrpapiret er det bare å styre unna (men der synes jeg det er bare Kleenex Balsam som funker), dopapiret likeså. Av mat så tror jeg ikke jeg har forsøkt noe Jo, rundstykker, og de var vel egentlig ok.

Gammel 15-02-13, 15:07   #4
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøper Kyllingfilet etter at flere her inne mente de var god, innimellom kjøper vi også gulost.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 15:08   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: First price

Vi kjøper kyllingfilet (frosne), egg, fine rundstykker (frosne), og innimellom håndsåpe.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 15:19   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kjøper frosne kyllingfilet. Etter å ha lært at det kun er overproduskjon fra prior som blir first price. prøvde hvitløksbaguettene, men de syns jeg ikke var så gode.

Gammel 15-02-13, 15:21   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi handler på Mega, og der tror jeg ikke de har First Price?

Gammel 15-02-13, 15:24   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rapsolje og tørkeruller er det jeg kommer på i farta.

Av billigmerker så er det stort sett Eldorado jeg bruker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 15:25   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jo vært bevist flere ganger i forkjellige tester at First Price har kommet godt ut, og i mange tilfeller så er det de store kjente produsentene som produserer ting for det merket også. Vi bruker mye av x-tra produktene til coop siden vi handler lite der de har First Price, men prinsippet blir det samme og mye av de produktene lages samme steder.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 15:30   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Eplejuice er fra First Price. Vi handler generelt ulike produkter fra EMV om det er fra Norgesgruppen, ICA eller Coop. Rema er den eneste kjeden vi bevisst ikke handler hos.

Gammel 15-02-13, 15:30   #11
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Tacolefser og tacosaus har vi brukt en del. Ellers frossenkyllingfilet og andre småting innimellom. Stort sett handler vi på Rema eller ICA og der har de ikke First Price så da blir det lite.

Gammel 15-02-13, 15:39   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøper ikke mye firstprice, mest fordi jeg er vanedyr og fordi jeg i hovedsak handler på rema. Jeg sier ikke at firstprice har dårlig kvalitet, men kokt skinke f.eks opplever jeg at har mere "brusk" enn f.eks Gilde sin. Osten er god, men jeg bruker Jarlsberg.

Gammel 15-02-13, 15:54   #13
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg kjøper tørkepapir, frossen kyllingfilet, ferdig risegrynsgrøt, eplejuice og egg. Salt chips har eg også kjøpt nokre gongar, og fruktbrus eller kva den heiter. I perioder der eg lagar mykje eplekake, kjøper eg epler i pose.
Trur det var det, kjem i alle fall ikkje på noko meir.

Eg og lillesøster sliter med atopisk hud, så me styrer unna first price sine såper o.l., men kjøper helst sånne produkt på apoteket uansett.

Gammel 15-02-13, 16:00   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De frosne kyllinglårene synes jeg er veldig bra.

Gammel 15-02-13, 16:13   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Store pakker med fersk kyllingfilet, baguetter og revet ost.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 16:22   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Kyllingfilet, egg og sminkepads. Hvitløkbaguettene er ganske gode.

Gammel 15-02-13, 16:26   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Var det deres bakepapir som tok fyr i ovnen tro? Eller kanskje det var Euroshopper? Jeg skal innrømme at jeg er litt vaneshopper og kjøper nok stort sett ordinære merker. Men "rene" produkter kan jeg kjøpe av first price. Sånn som f.eks filet. Det jeg har smakt av kjøttkaker o.l. har jeg ikke likt. Synes jeg har funnet mer klumper og brusk i de aller billigste merkene. Kanskje har jeg vært uheldig og har nok ikke testet ut nok. Er nok en del å spare på de billigste merkene.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 16:30   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frosne kyllingfileter, tørrvarer til taco, håndsåpe, bomullsdotter og -pinner samt tørkerull er vel det vanligste. Og frossen fisk. Ellers så er det ingen FirstPrice-produkter jeg skyr som pesten, tror jeg, det blir bare ikke til at vi kjøper det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 16:51   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Var det deres bakepapir som tok fyr i ovnen tro? Eller kanskje det var Euroshopper? Jeg skal innrømme at jeg er litt vaneshopper og kjøper nok stort sett ordinære merker. Men "rene" produkter kan jeg kjøpe av first price. Sånn som f.eks filet. Det jeg har smakt av kjøttkaker o.l. har jeg ikke likt. Synes jeg har funnet mer klumper og brusk i de aller billigste merkene. Kanskje har jeg vært uheldig og har nok ikke testet ut nok. Er nok en del å spare på de billigste merkene.

Alle bakepapir kan ta fyr i ovnen, dessverre.

Ellers så kjøper jeg private label-produkter ganske ofte. Det er som oftest produsert av samme produsent, og det er stort sett markedsføringskostnadene som er redusert slik at prisen blir lavere, ikke kvaliteten. Merkevarebygging er dyrt.

Gammel 15-02-13, 18:11   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte bakepapir på europris, der satt bollene seg fast.
Det kunne nok fint ha tatt fyr, papiret var litt ru, som tegneark.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.