Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dåpsgave

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken gave?
Teppe 13 17,81%
Bil 53 72,60%
Annet, spesifiser i tråden 7 9,59%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-13, 17:03   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dåpsgave

Tantebarnet mitt skal døpes snart, vi har kjøpt to Barnas skattkammerbøker men skal ha en gave til. Her er bøkene, siden de er sånn han kan ha hele livet så tenker jeg at den siste gaven ikke nødvnedigvis må være det.

Far er særdeles bilinteresert, så derfor lurer vi på om vi skal kjøpe en sånn bil, eller dvs jeg mener bilen og mannen mener teppet.

eller om vi skal kjøpe teppe med navn, fødselsdato, lengde osv.

Hva hadde dere satt mest pris på?

Sist redigert av Chablis : 16-02-13 kl 18:10.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 17:05   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dåpsgave

Bilen!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 17:05   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Bil. Absolutt. Veldig kul.

Teppet hadde jeg ikke helt skjønt hva vi skulle gjøre med (utover at jeg da kanskje hadde husket vekt og lengde på ungen).

Gammel 16-02-13, 17:07   #4
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vrient.
Jeg må si jeg likte bilen, den var stilig. Men jeg tror teppet er kjekt å ha sånn på lang sikt. Spesielt når datoer osv er innvevd.

Gammel 16-02-13, 17:08   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bil!

Gammel 16-02-13, 17:10   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Bilen. Teppet var grusomt. Om du på død og liv må gi teppe kjøp et ordentlig ullpledd fra feks Røros.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 17:12   #7
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Bilen. Teppet var grusomt. Om du på død og liv må gi teppe kjøp et ordentlig ullpledd fra feks Røros.

Nå liker mor der i heimen sånne tepper, så da tenker jeg at om jeg skal gi teppe så blir det der.

Gammel 16-02-13, 17:15   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er da virkelig smak og behag. Jeg syns teppet var koselig. (Og så kan jeg legge til at jeg liker IKKE Rørospleddene, som sagt smak og behag.)

Gammel 16-02-13, 17:26   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om barnets foreldre liker det er det same same. Bil eller teppe.

Gammel 16-02-13, 17:27   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det er da virkelig smak og behag. Jeg syns teppet var koselig. (Og så kan jeg legge til at jeg liker IKKE Rørospleddene, som sagt smak og behag.)

Selvsagt er det det. Men et Rørospledd kan byttes, dette teppet er ikke byttbart.

Gammel 16-02-13, 17:28   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde helt klart satt mest pris på bilen, og det var jo det du spurte om. Hvis mammaen liker sånne tepper, så kanskje hun bil sette mest pris på det, men det aner jo ikke jeg.

Gammel 16-02-13, 17:30   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om jeg fikk velge fritt, ville jeg ikke valgt noen av delene. Bestikk, kanskje heller; både vi voksne og Poden har hatt mye glede av gravert sølvbestikk som vi fikk som små, og stålbestikk til barn er også en både pen og praktisk og varig gave.

Gammel 16-02-13, 17:32   #13
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men om jeg fikk velge fritt, ville jeg ikke valgt noen av delene. Bestikk, kanskje heller; både vi voksne og Poden har hatt mye glede av gravert sølvbestikk som vi fikk som små, og stålbestikk til barn er også en både pen og praktisk og varig gave.

Bestikk får de fra noen andre vet jeg, vi har forøvrig også hatt mye glede av alle de bestikkene poden fikk, men jeg synes det er kjedeligvå gi noe som jeg vet de får fra andre.

Gammel 16-02-13, 17:32   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke teppet, bilen er fin.

Men ellers er jeg enig med Skilpadda - jeg hadde kjøpt noe mer "varig". Sølje, mansjettknapper, noe sånt.

Gammel 16-02-13, 17:35   #15
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg likte ikke teppet, bilen er fin.

Men ellers er jeg enig med Skilpadda - jeg hadde kjøpt noe mer "varig". Sølje, mansjettknapper, noe sånt.

Men å kjøpe sølje er jo litt dumt om han aldri kommer til å eie en bunad, poden fikk det til sin dåp og jeg vet jo fortsatt ikke om det noen gang blir brukt.Å så regner jeg med han får det av besteforeldre, de har kjøpt det til de andrebarnebarna.

Gammel 16-02-13, 17:40   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Bestikk får de fra noen andre vet jeg, vi har forøvrig også hatt mye glede av alle de bestikkene poden fikk, men jeg synes det er kjedeligvå gi noe som jeg vet de får fra andre.

Ja, jeg mente ikke å argumentere med deg, bare svare på spørsmålet.

Gammel 16-02-13, 17:40   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Bilen, helt klart.

Ikke bestikk og annet "tull" som man ikke vet hvor man skal ha. Her har ikke sølvbestikk blitt brukt, vanlig stål er bedre da. Sølvbestikket ligger vel gravd ned et eller annet sted sammen med min første hårlokk og tann.

Gammel 16-02-13, 17:42   #18
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, jeg mente ikke å argumentere med deg, bare svare på spørsmålet.

Ja det skjønte jeg jo , ikke noe dumt forslag altså , vi hadde vurdert det om ingen andre skulle kjøpt.

Gammel 16-02-13, 17:48   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke sånne tepper overhode så jeg hadde ønsket bilen til mine barn.

Det vi har satt mest pris på i dåpsgaver har vert Figgio serviset. Et slikt elefantservise http://www.babydesign.no/comersus/st...p?idCategory=2

En bergans barnehagesekk, en "rypa" spikkekniv som han ikke får ha før han blir voksen men som vi satte stor pris på. Og til eldste fikk vi tripp trapp stol.

Sølvbetstikk og hardangerbestikk barna fikk til dåpen er i daglig bruk og blir også satt mye pris på. Man gjemmer vel ikke vekk sånt, da er jo vitsen vekke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 17:52   #20
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teppet er en flott gave. Sånne biler ender unger vanligvis opp med haugevis av. Den hadde jeg styrt klar av.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.