|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen som kan anbefale koselige (lands)byer på Amalfikysten?Jeg lurer på en liten vandreferie i april/mai, og har landet på Amalfikysten, Italia. Hadde i utgangspunktet tenkt å vandre fra sted til sted med dagstursekk og la en turoperatør fikse overnattinger og bagasjefrakt, men det blir for dyrt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Noen som kan anbefale koselige (lands)byer på Amalfikysten?Vi hadde Positano som base i høstferien et år, det var veldig fint. Jeg ville aldri dratt dit i høysesong (det var nok av folk i oktober må jeg si), men i april/mai er det sikkert kjempefint.
|
|
|
#3 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen som kan anbefale koselige (lands)byer på Amalfikysten?Ravello!
|
|
|
#4 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Noen som kan anbefale koselige (lands)byer på Amalfikysten?Høysesong kommer ikke på tale, dette er uansett "bare" en liten ekstraferie og dermed ganske budget. Ravello står på dagsturprogrammet, tenkte jeg kunne gå opp fra Amalfi. Men verd å ha som base altså? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen som kan anbefale koselige (lands)byer på Amalfikysten?
Nei, det vet jeg ikke, men det ligger jo oppå der, er det mulig å gå opp fra Amalfi, altså?
|
|
|
#6 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Noen som kan anbefale koselige (lands)byer på Amalfikysten?Jada. Det finnes et enormt nettverk av stier i fjellene langs hele Amalfi-kysten, de går opp fra byene helt nede veed bukten og opp til landsbyene høyere oppe, og også på kryss og tvers i høyden. Fra Amalfi kan man i hvert fall gå til Ravello både via Atrani og via Pontone, og i praksis er det bare å loffe gjennom fjella helt til Sorrento. Kanskje lenger også. Fascinerende, synes jeg! |
|
|
|
![]() |
|
|