Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grove vafler uten sukker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-13, 14:20   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Grove vafler uten sukker

Orginal oppskrift:
2 egg
7 dl lettmelk
2 dl biola
1 dl vann
2 ss rapsolje
100 g havregryn
100 g samalt hvete grov
100 g samalt hvete fin
250 g hvetemel
1/2 bakepulver
1/2 ts vaniljesukker og/eller kardemomme

Rør egg lett sammen, tilsett melk, vann og olje. Rør inn de tørre ingrediensene. La røren svelle i ca 30 min.

Mine tilpassinger:

Jeg hadde glemt å kjøpe biola, så jeg brukte lett kesam i stede. Hadde dessuten kun ekstra lett melk, så det ble det i stede for vanlig lettmelk. Min røre ble litt tykk (muligens pga. kesamen), så jeg hadde i litt ekstra melk. Brukte også både vaniljesukker og bittelitt kardemomme.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 15:24   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grove vafler uten sukker

Må testes!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 15:54   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har man noen mulighet til å beregne ca hvor mange kalorier det er i en vaffelplate?
Ikke bare på disse, men uansett hvilke vafler man lager?

Gammel 20-02-13, 16:11   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har man noen mulighet til å beregne ca hvor mange kalorier det er i en vaffelplate?
Ikke bare på disse, men uansett hvilke vafler man lager?

Skriv opp hva du putter i røra. Mat oppskriften inn i en kaloriutregner av noe slag, og del på antall plater. Husk, du må legge til for evt smør du pensler jernet med.

Gammel 20-02-13, 22:19   #5
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Skriv opp hva du putter i røra. Mat oppskriften inn i en kaloriutregner av noe slag, og del på antall plater. Husk, du må legge til for evt smør du pensler jernet med.

Jeg la den inn på min vektklubb, og fikk hele røra til å bli 2641 kcal.
Siden det ikke står noe om antall plater får jeg ikke pr plate.
Men det er jo fort gjort å regne ut om du steker opp røra.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 22:35   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er forskjell på hvor store plater de ulike jernene lager, så du må nesten gjøre det sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.