|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
SmuldrebrødHvorfor blir brødet så smuldrete når jeg baker? Det går greit å spise samme dag, men dagen etter er det smuldrete. Og hvis jeg har fryst det kan jeg bare glemme det, da detter det fra hverandre når jeg prøver å skjære det opp. Noen som kan hjelpe? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Smuldre brødElter du lenge nok? Ellers blir ikke glutentrådene lange nok. Når jeg baker kjører jeg deigen 2x 10 minutter i kjøkkenmaskinen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: SmuldrebrødHvor lang pause har du mellom de to øktene? Jeg har bare pleid å elte dem i 10 min. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Smuldrebrød
Kanskje 5 minutter? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: SmuldrebrødDet kan være flere grunner til at brødet smuldrer. Grove brød smuldrer lettere enn fine brød fordi grove kornsorter lettere trekker til seg væsken i brøddeigen. Det er derfor lurt å bløtlegge alt av frø, kli, havregryn e.l. i vann 10 min eller så før du tilsetter det i deigen (bløtevæsken kommer da utenom væsken som skal i deigen og væske som ikke har trukket inn i frøene kan du bare sile av).
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: SmuldrebrødTakk for svar. Tror nok det kan være at brødet er for grovt. Skal virkelig prøve tipset med å legge frøene i bløt først., |
|
|
|
![]() |
|
|