Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pynte kake med frukt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 19:12   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Pynte kake med frukt

Jeg skal lage en kake i morgen hvor jeg før (sommerstid) har brukt jordbær/bringebær/blåbær. Men er det egentlig noe godt å pynte med det nå eller har dere tips til annen pynt?
Jeg tenkte på druer, men det er endel småbarn opp til to år i bursdagen og da synes jeg druer er litt ekkelt å servere.

I bunnen er det Safarikjeks og kremen er av Philadelfiaost og kremfløte, blant annet.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:15   #2
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynte kake med frukt

Deler du ikke druene i to når du pynter? For da er det ikke noe problem å spise for de minste.

Seigmenn kan man pynte med.

Gammel 22-02-13, 19:35   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiwi!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:41   #4
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fersken! Jeg og pappa pyntet alltid med halve fersken da jeg var liten. "Solkake!"

Gammel 22-02-13, 19:47   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Foreldrene får sortere frukten selv, tenker jeg. Ungene under 2 tar vel ikke kake på egenhånd? Hadde ikke tatt hensyn til det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 19:49   #6
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt kjempegode friske bringebær på butikken i det siste. Ikke norske selvsagt, men veldig gode, altså.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:03   #7
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Blåbærene og Bringebærene som fås kjøpt nå er nokså gode. Jordbærene kan du dele opp og ha på litt sukker før du pynter med dem på kaken. Mango/fersken/Kiwi er også godt å pynte med.
Her er ei Ostekake jeg pyntet for noen år siden.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100-0008_IMG.JPG (310,6 KB, 62 visninger)

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:29   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De selger jo både jordbær, blåbær og bringebær på butikken. De smaker jo ikke sommerdeilig, men helt til å leve med.

Gammel 22-02-13, 20:30   #9
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Man faar tak i masser av gode, friske baer naa. För smakte baer man kjöpte om vinteren bare vann. Naa er de gode. Aner ikke hva de gjör med dem... Alternativer er kiwi, ananas, fersken, mandarinbaater, druer - ja, whatever, nesten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 20:33   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns druer og kiwi passer godt på kake. Jeg deler druene i to.

Gammel 22-02-13, 20:35   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ogsaa er det nydelig med pasjonsfrukt, altsaa fröene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:24   #12
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Bærene du får kjøpt er helt ok. Ellers er kiwi veldig godt. Hva slags kake er det? Den høres god ut. Oppskrift?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:31   #13
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips, da skal jeg kjøpe bær i morgen.
Jeg husker ikke hva den heter, men jeg fant oppskriften på norske interiørblogger. Bloggen heter Home by Linn, og oppskriften står som et 17.mai innlegg, men jeg klarer ikke linke fra ipaden.

Fantastisk kake over her, forresten!

Gammel 22-02-13, 21:45   #14
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Er det denne? Ser god ut og veldig enkel!

http://frumosbron.blogspot.no/2012/06/safari-kake.html

Gammel 22-02-13, 21:49   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coop Mega har 30% på frukt, grønt og bær i dag og i morgen. Poden elsker jordbær, bringebær og blåbær, så vi handlet i dag. De smaker hvertfall greit nok til å pynte kaker med.

Gammel 22-02-13, 21:53   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Coop Mega har 30% på frukt, grønt og bær i dag og i morgen. Poden elsker jordbær, bringebær og blåbær, så vi handlet i dag. De smaker hvertfall greit nok til å pynte kaker med.

Takk for tips, da skal vi dit i morgen. Mine to elsker bringebær, så det kjøper vi mye av året rundt.

Gammel 22-02-13, 23:09   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Supert! Takk, snille.

Gammel 22-02-13, 23:10   #18
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Er det denne? Ser god ut og veldig enkel!

http://frumosbron.blogspot.no/2012/06/safari-kake.html

Ja, det er det nok. Fikk mye skryt sist jeg lagde den. Jeg lager den med laktosefri fløte, da.

Gammel 22-02-13, 23:12   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Her er den:

17. mai er ein dag full av tradisjonar. Eg kjenner på meg at denne enkle kakedesserten kan bli ein ny tradisjon her sjå oss. Slik lagar du den:

1, 5 pakkar Safari kjeks
50 gr margarin

1 kremfløyte
200 gr Philadelphia eller Tine kremost
200 gr melis
litt vaniljesukker

Bær etter ønske

Smuldre kjeksen og bland den med smelta margarin. Trykk dette ned i ei form, og set det kaldt medan du lagar kremen. Pisk fløyten. Pisk kremost, melis og vaniljesukker. Rør kremostblandingen og fløyten saman, og bre dette over kjeksbunnen. Pynt med bær.

Gammel 22-02-13, 23:14   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, i Mexico laget vi kake med samme prinsipp, men hadde mariekjeks i bunnen og banan på toppen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.